Grease II (1982)

by Dorthea

Kritikerne kalte filmen en flopp og mente sangtekstene var meningsløse, men jeg kaller Grease 2 for en musikalsk godtepose! Det er vell og lenge siden jeg så Grease for første gang, men jeg går aldri lei. Det var derfor en fornøyelig overaskelse da jeg oppdaget at det også fantes en oppfølger.

Sandy sin fetter, Michael, inntar skolebenken ved Rydell High dette året, og det blir også et gladelig gjensyn med Frenchy. I forhold til forgjengeren så er det motorsykler som er “the big deal“.

Grease 2 er riktignok ikke like god som forgjengeren, men den er absolutt verdt å se! I Hovedrollen som Stephanie får vi se en ung Michelle Pfeiffer, som er så godt kjent fra blant annet “Batman Returns”, “Dangerous Minds” og “Scarface”.


..

Jeg vil komme flere lignende innlegg som dette i tiden fremover.. Følg med!