I herrens år 1988

by Dorthea

Dagen var grå, forferdelig grå. Det var en høstdag i november 1988. Det regnet ned i strie strømmer og det var kun de som måtte ut, som gikk ut. Vinden blåste omhyggelig og sang triste sanger blant de mange trærne i skogen. Noen få kilometer unna – i en regnfull by så et lite barn dagens lys for første gang, og gråt.

14. November kom jeg til verden. Det gjorde sikkert mange andre også, kanskje bare ikke i 1988. Kan jo nevne de som kom tidligere; Travis Barker (1975), Ola By Rise (1960), Prins Charles av Wales (1948), Peter Norton (1943). Jeg er i godt selskap, om 14. November. Men tilbake til det herrens år 1988.

1988 var det store året på mange måter. Dette året ble nemlig mange av fremtidens sportstalenter født. Kan jo nevne i fleng;

  • 1. januar – Magnus Lekven, norsk fotballspiller
  • 23. februar – Tarik Elyounoussi, norsk fotballspiller
  • 20. april – Fredrik Austbø, norsk snøbrettkjører
  • 28. juni – Marius Thorp, norsk golfspiller
  • 14. juli – James Vaughan, engelsk fotballspiller
  • 14. november – Nina Dorthea Terjesen, norsk motorsportutøver

Siden jeg ikke bryr meg altfor mye om verdenshistorien etter 2. verdenskrig, så har jeg heller valgt å skippe å fortelle om alt det fæle og av og til gode som skjedde i verden. Men om du absolutt vil lese så kan du klikke deg inn HER for å lese hva wikipedia mener og tror.

Men som plaster på såret for mangel på det store nyhetsbildet så slenger jeg meg litt på Melodi Grand Prix-bølgen og snakker litt om MGP i 1988 i stedenfor. Smålig mye fornuftigt spør du meg! Norges håp for året var Karoline Krüger med “For vår jord”.

Men 88 poeng var ikke nok for å slå Celine Dion av tronen med “Ne Partez pas sans moi”, som før øvrig betyr “Don’t leave without me”.

Happy 1988 <3