Hjem, butikker og slikt.

by Dorthea

Da var jeg da tilbake her hjemme på Jæren, i mitt überstore univers bestående av mange mennesker jeg elsker og forguder, men samtidelig langt vekk fra byen jeg elsker og forguder; Arendal.

Arendal er på mange måter en drittby, med anabole steroider og slosskamper i helgene, men det er bare det avis-overskriftene nevner. Personlig syns jeg det er deilig  å komme hjem til byen man har vokst opp i, og vandre gatelangs uten mening. For det er det jeg verdsetter så med Arendal. Det er mitt hjem. Det vil det alltid være selvom jeg nå omtaler Jæren som hjem.

Da jeg var hjemme i ferien så vandret jeg gatelangs uten mening, og det er deilig. Bare å vandre opp og ned gatene i Arendal, og se alle de kjente og kjære stedene du elsker og savner; Café Bove, Café Lindvedske Hus, Heimdal Chokolades, Pollen og Sam Eydes Plass. Arendal er en herlig by – hvis man bare åpner opp øyene og ser alt den har å tilby. Finner de små perlene som gjør byen spesiell.

Det som er litt kjedelig å bo hjemme fra byen man er oppvokst i, er at ting forandrer seg så fort. Tidligere så fantes det en bruktbutikk ved vinmonopolet som var knakende fin! Det er skikkelig kjipt, for mannen som drev den var en überkoselig fyr, og han hadde utrolig mange flotte LP-plater som jeg godt kunne tenkt meg å ha i samlingen, dessuten husker jeg også jeg kjøpte noen sinnsykt kule gamle pillebokser der. Og ja.. jeg savner den butikken. Det er liksom ikke det samme å gå inn på Fretex her i Stavanger.

Allerede nå, så har jeg litt hjemlengsel.. Mye på grunn av at jeg skulle ønske jeg hadde hatt bedre tid når jeg først var hjemme, men det er også veldig godt å være tilbake på Jæren! Så nå skal jeg nyte dagene med elevkveldsforbredelser, kabaret og telle nedover til jeg skal til Malaysia. Og så; Vips – hjemme i Arendal på ferie, igjen <3