Dag 2 & 3 – Kuala Lumpur + Malaka

by Dorthea

I går var vi på sightseeing rundt i Kuala Lumpur, fikk se Petronas Twin Towers, Chinatown, nasjonalmomentet, nasjonalmoskeen, kongens slott, Sultan Abdul Samad bygningen, og vært oppe i Kuala Lumpur Tower (421 meter høyt med 360 graders view over Kuala Lumpur).

Etter sightseeing bar det ut på shopping (i 8 timer)! Gjett om jeg har handlet!!!! Kjøpte Billabong og Converse veske til 200kr stk. Er utrolig billig her! Og da mener jeg UTROLIG! Var innom den krimskrams butikken jeg skrev om i forrige post, også. Fikk kjøpt lucky stars striper, og litt småplukk. Fant også en hobbybutikk, gikk vell litt amok der.. kan man si. Var på Times Square og Pavillion kjøpesenter. Pavillion er omtrent bare masse dyre merkeklær, men også topshop og forever21!! Fant masse! Lover <3 Litt sykt i butikkene, de ansatte gikk og bar rundt klærne jeg ville prøve for meg. Litt sykt! Og så kom de med kurver og oppvarta som bare det. Snakker om service!

I dag reiste vi til Malaka, en gammel delstat fra kolonitiden under Portugal, der fikk vi blant annet sett ruinene av St. Pauls kirken, og vært i templer. Spiste lokal mat derfra. ÆSJ! ÆSJ! ÆSJ! Ble spaghetti til middag senere på dagen, for å si det slik. Hehe! I Malaka var vi også og kikket i Chinatown, masse små butikker med masse dill dall. Kjøpt masse gaver til de respektive som fortjener en oppmerksomhet fra meg! Hehe.. Og jeg, selv, ja.. masse gaver til meg!

I morgen skal vi reise fra Kuala Lumpur til Cameron Highlands som er landets matkurv, men også en viktige inntektskilder – ved salg av te og grønsaker og frukt. Blir bra! Skal spise hos en lokal familie. Tenk det, hundre elever og lærere hos EN familie! Blir vilt!

Men, begynner og bli sent her.. Har utnytta internett på skolens regning lenge nok! Hihi<3
(PS: Sjekk ut det jeg har skrevet på skolens website også! >>>> HER)

Preikast!