Söta bror + Ikea = Nytt kjøkken!

by Dorthea

snapshot082 snapshot078 snapshot081 snapshot080 snapshot079

Yeah, da var så og si kjøkkenet på plass til leiligheten min. Fremgangen begynner å bedre seg, kan man tru! Snekkeren er ferdig med alle vegger nede, og nå skal snart varmekablene legges. Siden er det sparkling, tapetsering, maling og et lite besøk fra bad-spesialisten, så er vi good-to-go! Guuud, som jeg gleder meg. Skal bli herligt! Halve morroa er jo å kjøpe inn og plassere alt utover i leiligheten.

På tirsdag reiste jeg og fatter’n på roadtrip til Sverige, for å kjøpe meg et kjøkken til leiligheten! Etter en kjapp kikk tirsdag på Ikea i Götaborg, så ble det mange drømmer om kjøkken før vi troppet opp på Ikea dagen derpå kl 9.40 (de åpnet først 10!!!!!) Etter mye om og men så fikk vi hjelpen og  jeg ble dermed den nye eier av et flunkende nytt FAKTUM/ABSTRAKT høyglansert hvitt kjøkken! Yay<3 Eneste problemet var at vasken som sees på bildet over ikke var på lager, og 7 skapdører manglet på lageret + at vi ikke hadde plass til benkeplatene i bilen. Så etter en kjapp liten tenkepause og en korv, eller to, så satt vi likså godt kursen mot Karlstad ettersom ryktet på Ikea i Götaborg sa de skulle ha nok dører til meg! Hihi. Underveis kom vi derimot på at det lå enda en Ikea i Götaborg. Men pyttsann! Vell fremme i Karlstad fant vi dørene vi skulle ha, men ikke vasken, så den må handles i Sandnes. Vi tok en kjapp tur rundt for å kjøpe småplukk, men vi var så slitne at vi bare fikk kjøpt noe smått til kjøkkenet, for ca 60kr. Hah xD

Nej, nå er jeg utålmodig!
..og spent på 10. Mai, da første etasje er ferdig.
<3