Lately.

by Dorthea

ADVARSEL: Lang informasjons innlegg..

Tilbake på skolen! Vært her i litt over et døgn nå, og det kjennes… litt merkelig ut! Er under en måned til jeg skal pakke sammen tingene mine og reise hjem til Arendal igjen. Så skal jeg jo flytte på nytt igjen når jeg kommer hjem. Stue og kjøkken skal innredes, og møbler må kjøpes. Men det skal jeg gjøre på Ikea den siste helgen jeg er her, med mamma og pappa. Kews!

Til sommeren blir det en ny epoke der jeg må pønske ut fremtiden. Den forbanna fremtiden! Den skulle hatt juling.. Lett! Neida, jeg har jo forsåvidt en plan, om det kan kalles en plan. Planen er i allefall å jobbe hos pappa i sommer, og ta litt fotograferingsjobber som dukker opp med jevne mellomrom. Til høsten skal det skje! Da må jeg nemlig finne meg en ny jobb, og det… det er stress! Søke på jobb har jeg gjort 1 gang i mitt liv, ellers har det meste igrunnen bare falt i fanget på meg. Så, forhåpentligvis kan det skje nok en gang. Planen videre er uansett å jobbe 1-3 år før jeg hiver meg på skolebenken igjen/eventuelt kombinerer med jobb på UiA. Hva jeg skal studere? Ja, nå kommer du til å le.. Faglærer i media-fag med fordypning også i historie (kanskje norsk også). Så jeg skal da ende opp som lærer på en videregående skole med tiden, tenkte jeg. Ellers så vil jeg jo fortsette å fotografere, men jeg er ikke helt klar for å hive meg ut i den store dammen å satse stort, selvom lærerne mine ønsker at jeg bare kunne hoppe i dammen med en gang. Funker dårlig for meg det. Så da blir det lærer først, og så fotograf siden.. om ikke omvendt. Hvem vet?
Ååh, Gud! 2. Juni blir veiene utrygge, da skal jeg nemlig ut på veien igjen.. Allright! Så hvis noen er nervøse be om klokkeslett og sted så skal jeg sørge for at du forblir utrygg :D Hah!

dsc_0010-copy

Olle Terjesen - propellkonge

24 April skal fotoklassen min ha fotoutstilling på Bryne! På Galleri Pigalopp.. Jeg gleder meg! Og så kommer Geir den helgen, så da gleder jeg meg bare enda mer + at det er elevkveld den helgen. Fullt program for å si det mildt! Jeg har så vidt begynt å jobbe med fotoutsillingen. Temaet for utstillingen er kjendisportrett. Så til nå har jeg fotografert, propellkongen Olle Terjesen – min far. Pappa er fotogen! Læreren var også fornøyd, hihi. Jeg og :-) Så nå gjenstår det bare å finne to tasser fra Rogaland her. Planen er å prøve å huke tak på Hans Olav Frette & Inge Brigt Aarbakke. Dere er herved advart, i løpet av en dag eller to, kimer det i telefonen!

Ellers lite å si, for uten at jeg handlet masse garn i dag, for sånn ca 300kr! Så har strikket ferdig en puff, sånn nesten, tror jeg. Og så er jeg tom for garn til jakken jeg holder på å strikke (hint hint mamma!) Jeg må nesten også nevne at da jeg kom inn på rommet på mandag så ventet det et påskeegg og postkort på meg, fra læreren som hadde lånt rommet mitt på konferansen som var her når jeg hadde praksis. Skikkelig snilt<3