I transe?

by Dorthea

I transe er et fotoprosjekt jeg gjør i sammarbeid med min gode venn Joakim. Et særdeles spennende prosjekt, om du spør meg. Prosjektet går ut på at vi ønsker å opprette en aksept mot folk som er annerledes enn “normen”. Mer spesifikk så skal vi jobbe med FTM og MTF personer, personer som har korrigert sitt kjønn – transkjønnede.

Det finnes mange fordommer mot mennesker som er annerledes, og jeg tar meg selv ofte i å forhåndsdømme mennesker. Alle mennesker gjør jo det. Men enkelte av fordommene mennesker har mot sine medmennesker kan jeg ikke forstå uansett hvor hardt jeg prøver. Fordommene mot transkjønnede er en av dem. Hvordan folk kan mene at de bør sperres inne på psykriatisk og at de ikke hører til her, det skjønner jeg ei. Jeg syns at dersom noen føler seg ubekvem og fremmed i sin egen kropp, ja, det er forferdelig synd. Ingen burde ha den følelsen. Kan bare tenke hvor ille det måtte være å føle det slik.

Til nå har vi vært i kontakt med nettstedet Gaysir og etter litt frem og tilbake på mail har de sagt seg villige til å samarbeide med oss om dette prosjektet. Tenk så kult! Ååh. Først så skal vi inn til intervju med dem, og så skal de skrive en sak om prosjektet. Forhåpentligvis får vi skaffet ett par modeller på denne måten. Etter prosjektet er ferdig blir det ny sak på nettsidene deres, og fremvisning av deler (eventuelt hele) av prosjektet.

Jeg gleder meg SÅÅÅ til meg og Joakim skal begynne på dette prosjektet til uken. Har for øvrig ett par andre shooter til uken, blir hektisk uke med mye fotografering! Gleder meg :-)

Hvis noen som leser dette kjenner noen transkjønnede eller vil bidra på noen som helst måte, så blir jeg veldig glad om du har lyst til å nevne det du akkurat leste, og om vedkommende vil ta kontakt med meg! Bare bruk kommentarfeltet under eller bruk kontaktskjemaet på siden her.

Ønsk oss gjerne lykke til i kommentarfeltet under her, og del gjerne med meg hva du syns om transkjønnede eller om prosjektet!!!!

har korrigert sitt kjønn