Min arv, min slekt, mitt folk

by Dorthea

3 Blad TerjesenSiden iforgårs har jeg sett igjennom slektstreet mitt og lest navnene høyt for meg selv. Søkt litt frem og tilbake på facebook, og sendt noen meldinger i hytt og pine. Stort sett handler det om å lokalisere, og finne menneskene som har like tykt blod som meg. Noen i familien min på farssiden skrev for mange år siden ned slekten – helt tilbake til 1600-tallet. I disse to dagene nå har jeg søkt frem ett par av disse på facebook, i håp om å kunne fylle ut de blanke grenene på treet. Hovedsaklig har jeg konsentrert meg om å lokalisere firmenninger og tremenninger.

I det hele så er det veldig morsomt å vite at ved hjelp av noen få tastetrykk så har jeg lokalisert deler av familien min. Jeg har alltid visst jeg har hatt mye slekt fordelt jevnt over i den vidstrakte verden, men det å se ansiktene deres, det er en smule spesielt. Til nå har jeg fått tak i en av firmenningene mine fra Chicago. Så nå gjenstår det bare å se – hvordan dette ender.

Så idag begynner jeg på det omfattende arbeidet å tegne familietreet mitt på morssiden. Gleder meg! Ettersom jeg har fri i helgen, er jeg redd det blir mye slektninger å bryne seg på. Hehe :P

UPDATE KL 22.25:

  • Nå har jeg funnet frem papirene, og har sittet i litt over en time med å legge inn diverse slektninger (ca. 100stk klargjort), men må løpe.. Måtte visstnok jobbe allikevell denne helgen! SKØY!