O jul med min glede

by Dorthea

Ja, klokka nærmer seg fire midt på svarte natta her, og jeg.. jeg lager julekaker? Logikk? Egentlig ikke. Jeg håper å være ferdig med all julebaksten innen 1. Desember, og samme dato skal altså juletreet inn i hus!

Er lenge siden jeg kan huske jeg har hatt noe særlig julestemning. Savner følelsen fra da jeg var liten og den ene gaven  forandret livet mitt. Men, er ikke så galt å bli voksen heller, da! Selvom ting forandrer seg med årene, så begynner jeg å like forandringene. Det betyr mer å gi enn gave nå en før – og jeg bruker atskillig lengre tid på å planlegge julen.

I år er første jul i min egen leilighet, og det gjør selvsagt at ting blir litt annerledes. Merkelig nok, med tanke på at resten av familien bor ved siden av meg. Men for meg er den forandringen stor nok. Jeg lager min egen julebakst. Så langt er 3 av 7 slag ferdig. Litt tradisjoner holder jeg da.. Selvom jeg har lyst til å åpne julegavene første julemorgen :-)