Gjenbruk = <3

by Dorthea

Lysestaker med pels fra UpStairs, bøker fra NMS gjenbruk

Jeg elsker å dra på loppemarked, og stikke innom bruktbutikkene. MEN, jeg gjør det så altfor sjeldent.. I dag tok jeg turen innom begge bruktbutikkene i sentrum – egentlig på jakt etter små rosa pyntegjenstander til soverommet og en stol. Men – null nada. Jeg endte derimot heller opp med 5 LP-plater og 5 bøker. Brukte hele 110kr. Haha xD Man må jo bare elske gjenbruk. Jeg kjøpte f.eks Erlend Loe sin bok “Tatt av Kvinnen” – i strålende stand til 10kr. I butikken måtte jeg gitt 100kr mer, og helt ærlig jeg hadde nok ikke kjøpt den hvis jeg ikke hadde sett den i bruktbutikken. Men, nå har jeg hvertfall litt lesestoff de neste ukene! Herligt! Fant til og med en bok av Håkan Nesser, yndlingsforfatteren min – jackpot!

Lysestakene på bildet kjøpte jeg også idag, men på UpStairs – en dilldall butikk! Falt bare pladask, så det måtte bli slik.

De siste dagene har jeg holdt på å montere soveromskommodene mine. Egentlig tatt det knusende med ro, og gjort litt når jeg har hatt ork til det. Foreløpig er 3 av 6 ferdig montert. På tirsdag da jeg fikk kommodene fant jeg ut av jeg absolutt IKKE likte beina, så da mekka vi nye bein. Eller.. Det vil si, vi la en hvit plate under, ble så pent at! Og igår fant jeg da ut at jeg skulle ønske håndtakene var i gull, ikke sølv. Så da bar det til Biltema for å kjøpe litt spraymaling, så nå er det blitt malt som bare det.

Til og med vært på kurs og møte idag. Ikke noe særlig spennende, men måtte til det og. Så nå er jeg “utlært” i Ecolab og kan aaaaalt om hygiene på arbeidsplassen. Betryggende, sant?