B: Den som venter..

by Dorthea

Dette er første innlegget i min nye spalte: ALFABET. Les mer om selve spalten >> HER!!!!

Jeg har alltid hatt problemer med å se to sider av en straffesak, og mener at regler er der for en grunn. Gjør du noe galt så må du ta konsekvensene. Fair and square. Jeg mener også at kjærlighet kan overvinne alt – så lenge kjærligheten er sterk nok. Men – det var ei dame som klarte å endre litt på holdningene mine.

Gøril heter hun, og skriver på bloggen Den som venter. Hun har en datter og er gift med en mann som er i fengsel. Hun skriver om hvordan dette påvirker hennes hverdag og om hvordan det er å være gift med en mann i fengsel. Hun tar også opp flere viktige samfunnsrelaterte temaer på bloggen. Gøril har klart å få meg til å fokusere på at selv om du har gjort noe galt og er i fengsel – så er du noen. Du er en søster, en bror, en far, en mor eller sønn/datter av noen. Det finnes noen utenfor murerene som savner deg.

Bloggen til Gøril er fantastisk å lese – den får meg til å føle noe. For eksempel så fikk jeg tårer i øyene da jeg leste om Lille My som feiret jul med pappaen sin. Jeg ble sinna da jeg leste om mødre fra helvete. Og jeg ble utrolig rørt da Lille My ga bort alle bursdagspengene til Haiti. Jeg sitter her i stuen med pcen på fanget og håper på at Lille My vil se sin pappa snart igjen. For etter hva jeg har hørt om den lille trollungen – så fortjener hun det.

Q: Hva syns du om bloggen “Den som venter”?