Skitalent deluxe.

by Dorthea

Geir og jeg tenkte at vi liksom skulle i skibakken på Tveit tidligere i dag. Vi reiste til Kristiansand relativt tidlig fordi han skulle starte Spenst-medlemskapet sitt i dag. Etterpå skulle vi liksom i skibakken, som sagt. Bare et lite problem: skitrekket var stengt, og det fristet absolutt lite å gå opp til toppen med vonde snowboardsko. Etter lunsjen som ble fortært utenfor matbutikken Ica Maxi, bestemt vi oss allikevel for å ta en tur i bakken. Eller, det vil si – jeg ombestemte meg og mente vi kunne gå opp bakken!

Dumme Nina.. Det jeg ikke skjønte var at det var verre å gå opp enn jeg trodde. Så det ble et rent klage-helvete fra min side etter steg nummer 11. Stakkars Geir hadde ikke annet å gjøre enn å høre på all sytingen over kondisen min, og rastepauser underveis. Da jeg var halvveis var jeg lei av hele greia, og bestemte meg for å drite i resten av bakken. Så mens Geir gikk opp resten, og jeg satte jo etterhvert utfor. Plutselig kom jeg til å tenke på hvorfor jeg faktisk ikke står så mye på brett. Jeg SUGER! Null mestringsevne what so ever. Altså.. jeg kommer meg stort sett ned bakken uten å brekke armer og bein, men.. Har null kontroll!

Men vi skal opp å prøve igjen en annen dag – når skitrekket er åpent og vi slipper å labbe opp bakken.

I mellomtiden kan alle gjerne fortelle meg at de er superdårlige på snowboard, så blir jeg så glad atte ♥