Family business.

by Dorthea

Mamma (daglig leder) på kontoret

Slipemaskiner

Pitch

Propellskiver

Pappa jobber på målingsapparatet

Irek med dreiebenken

Var innom familiebedriften i går for å ta litt bilder og oppdatere nettsider med nye priser. Jeg jobber nemlig også i familiebedriften som web administrator + grafiske profiler og lignende. Jeg tar også over som daglig leder når mamma reiser på ferier. Noen ganger jobber jeg også på kontoret med arkivisering, eller på lageret med nye varer. Jeg er en slags all-mulig-person når det trengs. Men stort sett klarer mamma og pappa seg helt alene, ved hjelp av Irek. For normalt er det kun mamma, pappa og Irek som jobber der.

Pappa har jo et relativt unormalt yrke – så unormalt at yrket ikke har en tittel. Normalt blir han kalt en propellerer eller propellguru. For å forklare kort så reparer han båt propellere, samt også designer propellere og båter. For øvrig selger han også båt-motorer og tilleggsutstyr.

Så hvis noen har kjørt på med propellen sin – kan du nesten banne på at min far har fikset den. Noen unntak finnes jo, men… you get the picture!