Iphone applications to love.

by Dorthea

Audiobooks er en fantastisk ny måte å få tilgang til dine favorittbøker på iPhonen eller iPod touch. Du kan søke etter språk, sjanger, forfatter, tittel eller oppleser – noe som gjør det lett å finne det du ønsker. Audiobooks har en fin-fin liten detalj som heter Sleep. Det vil si at dersom du er i ferd med å sovne, kan du stille inn boken på pausering etter 15-60min. Dermed kan du trykke på play igjen når du våkner. Fiffig, ikke sant? Alle bøkene i applikasjonen er gratis og blir lest opp av frivillige verden over. PRIS: GRATIS/6kr

Shazam har jeg blitt lettere forelsket i – for noe så praktisk er det lenge siden jeg har opplevd. Shazam hjelper deg med å finne ut hvilken sang som spilles. Så hvis du hører en fantastisk sang på radioen du ikke vet hva heter: skru på Shazam og finn ut. Applikasjonen lar deg dessuten også tagge stedet du var da du hørte sangen – så du alltid kan huske hvor du hørte sangen. Perfekt! PRIS: GRATIS/29kr



iTranslate
har jeg brukt mye på jobb da jeg har hatt utenlandske gjester. Utrolig praktisk, og har løst mange språkproblemer for meg så langt. Tenk hvor praktisk det kan være på en reise i et fremmed land? Du bare trykker inn hva det betyr på norsk, og så velger du hvilket språk det skal oversettes til. Voilá – og du er klar til å imponere. PRIS: GRATIS/6kr