Småguffen.

by Dorthea


Verdens peneste bilde av meg. Illustrasjonsbilde fra en sykehus-tur jeg hadde i 2004. Fotograf: MAMMA!

Usj. I dag blir det kanskje verdens kjedeligste og mest uproduktive dag – i alle fall i denne måneden. Egentlig vurderte jeg å stikke på shopping eller eventuelt mat-shopping. Men.. Ble tålig sent på jobb i går. Var ferdig kl 01, og sovna ikke før langt utpå natta – på tross av at jeg kun hadde sovet 30 min på 48 timer. Lenge leve søvnproblemer.

Et annet moment som stopper meg fra å shoppe er at jeg er småguffen. Eller småsyk om du vil. Noe som passer meg utrolig dårlig. Feberen er på vei, og hodepinen et faktum. Så nå ligger jeg stort sett bare på sofaen og ser dårlige re-runs. Jeg kan jo ikke bli syk nå. Jeg skal liksom feire 25års bursdagen til bestiss Geir i morgen – noe som for øvrig minner meg på at jeg ikke har noe gave. Noen forslag?

Dessuten skal jeg jo til Krakow til fredag. Vi reiser en dag senere enn planlagt – torsdagsflyet ble nemlig kanselert. Murr. Men det betyr jo bare at jeg får lov til å være med på vinsmaking og middag med jobb på torsdag. Good good. En annen ting som gjør at jeg IKKE kan bli syk er at jeg skal donere blod om to uker. Dårlig timing.

Så derfor ligger jeg på sofaen, og ser dårlige re-runs med god samvittighet.