Dorthea om virtuell skoleomvisning.

by Dorthea

5 ansatte fra skolen, en nåværende elev og 72 håpefulle studenter fra 26 stater og 8 land fulgte webinaret.

Her om dagen var jeg jo på virtuell skoleomvisning for skolen Hawaii Pacific University. Ettersom en del, inkludert meg, lurte på hva dette egentlig gikk ut på så tenkte jeg å skrive litt om det, da. Først av alt så kan jeg vell drepe “myten” om at de gikk rundt med kamera på skolen. For å forklare utrolig kjapt så var det en powerpoint om skolen og slikt. Samt levende mennesker som preiket om forskjellige ting.

Selv om det var litt kjedelig, men jeg “pinte” meg igjennom hele greia. Filma jo faktisk nesten alt, men da jeg skulle se igjennom var det jo null lyd. Haha. Dumme meg. Men selv om det var kjedelig var det jo veldig informativt. Grunnen til at det var kjedelig var jo at jeg hadde lest/sett det meste før. Høydepunktet var vell helst da en av elevene ved skolen fortalte om tiden utenfor og i klasserommet. Det er vell det jeg har savnet mest å vite angående skolen. Ellers ble det mye informasjon om studentgrupper og aktiviteter. Under hele presentasjonen kunne du stille spørsmål og etter alt ble det åpnet for chat så du kunne stille spørsmål. Veldig praktisk. En annen ting som var litt morsomt var at de hadde ett par undersøkelser underveis – som for eksempel den under her.

Klarer DU å uttale det siste navnet der? Eller vet svaret?