Latter, sang og taler.

by Dorthea


Min kusine Marthe og meg – er vi ikke søte?

Har vært en veldig lang dag, men ikke minst veldig gøy dag. Vi startet dagen i kulturhuset kl 12 med den offisielle sermonien før vi reiste hjem til oss selv der festen skulle holdes. Mens de voksne stresset med å varme opp all maten og slik, tok jeg med meg konfirmanten og hennes vennine for å ta noen bilder i sjøsiden. (PS. skal få lagt ut et bilde fra det senere.)

Etterpå var det middag med et lekkert fulldekket bord med masse snadder. Masse latter rundt bordet, og ett par taler. Talen min gikk i grunnen veldig greit – ble jo aldri ferdig å skrive den, så tok det litt på sparket. Pleier å gå greit det! Var litt nervøs, men det gikk bra. Etterpå var det familiefotografering, gaveåpning og kaker. En fortreffelig og vellykket dag. Nå planlegger jeg og min kusine sleep-over hos meg en gang i nærmeste fremtid. Blir kjempekoselig! Man skulle faktisk ikke tro det er syv år i mellom oss når vi snakker sammen – det virker absolutt ikke slik. Enten er jeg barnslig, eller hun veldig voksen. Siste alternativ er nok litt mer riktig.

Så nå må jeg se gjennom de godt over 300 bildene som ble tatt. Skal straks se film med bestiss som kommer på besøk. Noen som har forslag til hva vi kan leie?