Gratulerer med grunnlovsda’n!

by Dorthea

Norges nasjonaldag, eller grunnlovsdagen som jeg liker å kalle den, er i dag. Men det vet dere jo. Hipp hipp hurra! Dette er en av de få dagene i året jeg føler meg 110% norsk – fancy that. 17. Mai er alltid en koselig dag, og jeg har mange flotte minner fra denne dagen. I år skal jeg for første (andre?) gang arbeide. Neste år blir første gang jeg feirer dagen i et annet land, og ikke minst første gang jeg IKKE feirer nasjonaldagen i Arendal. Men som jeg pleier å si –  den tid, den glede.

Så mens jeg arbeider og sliter her på jobb så håper jeg alle koser seg. Ettersom jeg jobber blir det litt kjip feiring, men borgertorget håper jeg å rekke. Senere skal jeg også få med meg sendingene på TV (i reprise selvfølgelig), og spise middag med familien og fru Astrid.  I mellomtiden: Gratulerer så mye med dagen – landsmenn!