Making new friends.

by Dorthea

Jeg har så smått begynt å tenke på å fikse noen nye venner. I anledningen Hawaii, selvsagt. Har snakket med ett par stykker som skal begynne på skolen sammen med meg. De fleste skal ikke bli lengre enn 1 år, men jeg helgraderer og skal bli værende 4 år. Men, uansett.. De fleste jeg har pratet med kan deles inn i to grupper mennesker.

Gruppe #1:
Haters. Uinteressante. Kjipe. Teite. Idioter + masse andre ikke fine ord. Dette er gruppen med mennesker som ikke bryr seg. Det er nesten som å snakke til en vegg når man snakker til de. De svarer stort sett med en-stavelse-ord, og du får en vemmelig følelse av å være uvelkommen. Så da gjenspeiler du holdningen, og gir faen selv. Faen.

Gruppe #2:
Lovers. Interessante. Kule. Artige. Lovelies + masse andre fine ord. Dette er gruppen med mennesker som bryr seg. De gleder seg til å begynne på skolen, og nøler ikke med å dele gleden med deg. De er åpenhjertelige, og er livlige å snakke med. Praten går lett og ledig om alt og ingenting. Tanken om at et vennskap er født kommer til live. Glede.

Så langt har den første kategorien langt flere medlemmer enn den andre. Litt synd, men sånn er det jo bare.

Jeg vil vel kanskje si at det er spesielt to personer jeg har funnet tonen med, eller uten å virke frekk mot resten: som jeg liker å prate med. Vi deler erfaringer, og bekymringer. Normalt så kan jeg la meldingene på facebook ligge i innboksen før jeg gidder å svare. Men med disse to (Hei Elisabeth! Hei John!) så svarer jeg med en gang. Skal bli gøy om ett par måneder å se menneskene bak ordene. Gleder meg!

Wake me up when August ends, someone.. please?