Striptease ♥

by Dorthea

Min vakreste Striptease ♥

Det er utrolig hvor stort tomrom man får i hjertet sitt når man mister et kjæledyr. Like så er det utrolig hvor stor betydning disse små skapningene har for hverdagen vår. I går døde den ene katten min, Striptease. Av hva eller hvorfor er det ingen som vet. Han lå bare død på plenen, helt uten videre.

Han må ha vært verdens snåleste katt – i alle fall den snåleste jeg har møtt. For det først så sto han på to bein på kommando. For det andre så masserte han meg på ryggen hvis jeg tok det spesielle teppet over ryggen. For det tredje så satt han å spiste middag ved middagsbordet fra egen tallerken. Hvis han ville inn hoppet han opp på vinduet eller skrapte på døra. Det hendte at han klatret opp på verandaen i andre etasje for å slippe inn. For noen år siden var han utsatt for en stygg ulykke der han brakk begge hoftene, og ble operert. Ti skruer og to stålplater, og en katt som aldri hadde vært mer kosete og glad.


Det kommer virkelig ikke til å bli det samme uten deg – Striptease’n min.

I miss you, Striptease ♥