Happily ever after.

by Dorthea

Som noen kanskje fikk med seg så var jeg så heldig å bli bedt i bryllup i går. Min tidligere sjef og familievenn gjennom 20 år, Bjørn Øyvind giftet seg med sin kjære Connie. En hyggelig og søt sermoni i Arendals desidert flotteste kirke – Trefoldighetskirken. Etter å ha sett brudeparet kjøre avgårde i en knall rød Chrysler 300 så bar det hjemover. En liten middagslur, og en film før det bar avgårde til middag og fest “i skauen”.

Det første som møtte oss da vi ankom festen var en tilhenger fylt til randen av øl, og diverse godsaker. Inne ble det servert musserende vin til alle fremmøtte. Litt preik og prat før vi alle ble sendt til borde for en treretters middag. Rett etter desserten holdt jeg tale for hedersmannen. Bjørn Øyvind har jo vært som en storebror for både meg og broren min, så det føltes nærmest obligatorisk. Dessuten tvang mamma meg. Neida. Joda.

Så var det egentlig bare å nyte de resterende timene med gode kaker, digg bar og hyggelige mennesker. Som så ofte i brylluper er alle på godt humør, og alle snakker med alle. Traff ett par gamle kjente og ett par nye fjes. Alt i alt så var dette en utrolig hyggelig dag – litt vell sliten i dag, men det får så være.

Da jeg ramla inn døra i 5-tiden på morgenkvisten fikk jeg en utrolig god nyhet: Vekterstreiken er over, og jeg får lov til å fly til Amerika. En dag forsinket riktignok – sikkert like så greit. Selv om jeg ikke har vært dårlig i dag hadde jeg garantert blitt det av all stresset som forfølger alle flyplasser verden over.

Skal se om jeg ikke får tak på litt bilder fra bryllupsfesten som jeg kan legge ut. Stay tuned – it’s time to party in USA!