Day 3: Shopping, dining & bars

by Dorthea


Pedro – Cindy sin katt


Dining @ Clearwater


Baren på Clearwater


Edgewater grill & bar


Dagens fangst: Armbånd fra Mudd, Ring fra Candy’s (B. Spears), Paris Hilton parfyme, Maybeline øyenskygge, Bon Bon’s lipglosser, fransk manikyr sett.

Endelig. Shopping!

Reiste inn til Stevens Point, som er ca. 30min kjøring fra hvor vi holder til akkurat nå. Var ikke noe særlig heftig shopping – heftig nok for broren min, uansett. Fikk kjøpt noen gaver, og litt gøyale ting. Stakk bare innom en middels stor Walmart, Kohls og GoodWill. Heldigvis for min del var det opp til 70% på masse på Kohls, men fant ikke særlig stort mer enn en ring fra Britney Spears sin kleskolleksjon Candy’s og et armbånd fra Mudd. Til den nette sum av 90 kr – ikke galt for disse merkene, akkurat. Fikk også kjøpt meg Paris Hilton parfymen til 240 (!!!!!!) kr. Sykt billig!

Var jo innom Walmart også, men var ikke stort der. Det hadde jeg egentlig ikke regnet med heller. Walmart er vell amerikas svar på Coop Obs, sånn omtrent i alle fall. Fikk kjøpt litt sminke (billig billig) og litt mer godteri. Elsker amerikansk godteri! Særlig Skittles, Caramel corn, Hersheys sjokolade og polkamints. Herlig deilig.Var som sagt også innom Goodwill også, men fant ikke noe til meg selv der. Kjøpte litt gaver der i mot.

Etter shoppingen som kun to 2 timer (inkludert reisetid og frokost) stakk vi tilbake til Cindy for å slappe av. Tok en liten besøksrunde før middag for å hilse på litt av familien hennes, og noen i familien min. Senere på kvelden reiste vi til Clearwater for å spise sammen med Murnell og Jerry. Veldig koselig sted med masse folk og liv. De hadde til og med en båt de brukte til gudstjenester – ute på elva. Passe sykt, men litt stilig alikevell. Etter maten dro vi til en koselig bar i Iola, Edgewater, der vi ble sittende en liten stund. Fikk til og med lært meg et nytt terningspill: Chicken roll. Veldig morsomt, men hadde ikke lykken med meg så jeg donerte egentlig bare penger til pengepotten.

Etter en øl eller to bar det hjem for litt kvalitetstid i stuen, og litt norsk-engelsk oversetting for min del. Noen venner av Cindy hadde en bok om den norske seriemorderen Belle Gunness – der de omtalte mordet på bestefaren til disse.

I morgen forlater vi Iola og setter kursen mot St. Paul og Minnesota. Skal opp å hilse på brudeparet, og resten av gjengen som kommer utenbys fra for bryllupet. Dessuten skal vi en tur på Mall of America – det største (?) kjøpesenteret i Amerika. Gud som jeg gleder meg. Top Shop, Icing, Claire’s boutique, Macy’s, Forever21, Victoria Secret og alle god butikkene. Kommer nok til å svi ett par dollar der, ville jeg tro.