First week of school.

by Dorthea

Downtown ♥

00:32: Jeg er lettet. Jeg er glad. Jeg er sliten. Jeg er skremt. Jeg er uforberedt. Jeg er spent. Jeg er her, og jeg drukner. Jeg drukner i følelser og tanker etter den første uken på skolen. Alt jeg har sett, gjort og tenkt er samlet i et evig stort rot i hodet mitt. Noe som gjør det litt vanskelig å sette ord på alt sammen. Men, jeg skal prøve.

Jeg begynte på skolen på tirsdag – noe som selvfølgelig var veldig kjekt. Med nye klær og fyrverkeri. Som alltid. Den første uka gav et lite innblikk i hva jeg kan forvente de neste månedene. Jeg fikk møte lærerene jeg skal ha, og medelevene jeg skal være med. Jeg fikk se alle klasserommene mine – noen med bjelker i taket og noen med en rød murvegg. Noen har computere – andre ikke. I noen klasser fikk du hjemmelekser – i andre ikke.

De fleste lærerne har helt forskjellige metoder å undervise på. Noen dikterer, noen skriver på tavla, noen snakker med deg og andre tar deg med på utendørs teater etter skolen (Takk Dr. Cassity). Noen lærere vil bli omtalt med fornavn, andre med professor/doktor og noen med etternavn. Alle er forskjellige – alle som en. Men, alle har til felles at de virker som noen gode lærere på tvers av fagene.

Nå gjenstår det en helg med hjemmelekser og forhåpentligvis litt moro ♥