“I’m proud of you kid”

by Dorthea

I’m hungry for school.

Jau. Skulle egentlig bare skryte litt, jeg da. Jeg er jo så flink, nemlig. Tygg på den Mr. Jantelov. Jeg “glemmer” av og til å skrive på blekka her grunnet at det er ikke så mye spesielt å fortelle. Jeg er på skolen hver dag, spiser middag hver dag og så er helga her. Jeg er rett og slett litt kjedelig. Men, som sagt skulle bare skryte litt fordi jeg har vært flink.

I begynnelsen av skoleåret var jeg en smule overvelmet, og angsten om at dette kom til å gå til helvete meldte fort sin ankomst. Først av alt på grunn av at jeg ikke var verdens mest disiplinerte skoleunge på videregående. For det andre fordi jeg kom plutselig på at jeg suger når det kommer til engelsk gramatikk. Heldigivs er det kun i “skriving og argumentasjon” det er pissnøye med gramatikk og slike teite ting. Jeg  har vært heldig nok til å få en kjempeflott lærer som tok meg fort under sin vinge, og mente jeg burde prøve ut “peer-english-tutor-programmet” til skolen. Et program der man kan få hjelp til blant annet engelsk skriving. Perfecto. So there I was.

Jeg har nå to faste avtaler i uken der jeg møter opp med min mentor. Han leser det jeg har skrevet, hjelper til med gramatikken, kommer med ideer hvis jeg ikke har noen selv og lærer meg om MLA (skrive oppsett). Han er en engel, rett og slett. Vet virkelig ikke hva jeg skulle gjort uten han. Tommy fortjener norsk melkesjokolade, faktisk. Mest av alt fortjener han sjokkis for å spytte ut lekre fraser slik som: “I’m proud of you, kid” og “If all students were like you”.

It makes me happy.