Ett semester er over og et nytt begynner.

by Dorthea

Er ikke så altfor lenge til det er tilbake til virkeligheten for min del og slutt på ferie i gode gamle kalde Noreg. Snart tilbake i varmere strøk med skole på dagsorden. Nye fag har blitt valgt og jeg gleder meg allerede til å begynne. Nytt semester, nye mennesker, nye fag – jeg elsker det.

Mandagene skal ikke lenger være ekkle, men deilige og late dager. Tirsdagene og torsdagene starter med introduksjon til integriert reklame og pr før jeg skal kose meg med samfunnsgeografi fordi jeg kommer til å dævve i public speaking. Jeg gjenoppstår riktignok kjappere enn Jesus, etter kun 10 minutter tidsnok til å få med dagens siste skoletime med grafisk design studio. Etter skole fra 11 til 17 uten lengre pauser enn 10 minutter i mellom skal jeg kaste meg på bussen med en romlende mage og trøtte øyne. Onsdagene har en veldig tynn agenda da det eneste jeg skal gjøre er å forske, argumentere og skrive i 3 timer på skolen. På fredagen begynner allerede helgen min. Langhelg hver uke. Herligt!

Ellers så sa jeg vell ett eller annet sted på blekka at jeg hadde noen overraskelser oppi ermet mitt. Tenkte det var på tide å brette de frem og skryte litt. I samme slengen liker jeg å be janteloven dra til østlandet. Fjorårets semester gikk veldig bra, nesten helt perfekt. Det vil si at jeg endte opp med 3.86 ut av 4.00 i GPA. Jeg tryllet frem 4 x A og en ekkel unødvendig B+. Dette resulterte i den litt forfjamset undertegnede har havna på Dean’s list. Ikke at jeg egentlig skjønner hva det innebærer, men i følge elskede wikipedia er det en tålig bra ting:

A Dean’s List is a category of students in a college or university who achieve high grades during their stay in an academic term or academic year.

Kult, ikke sant? En annen kul ting er at så snart registeringen åpnes og alt tilrettelegges får jeg forhåpentligvis lov til å bli medlem av Alpha Lambda Delta Honor Society som er en ærestudent forening for førsteårs studenter. Nesten så jeg blir en smule stolt her jeg sitter.

Tjohei!