A taste of it on first day of school.

by Dorthea

Rabalderet har igjen startet og skoleklokka har ringt inn. Det ble med andre ord en brå slutt på ferien min. Med krimboka i hånda og et mål for øyet har jeg tilbringt de siste dagene på stranda. Prøver å bli brun, liksom. I fare for å bli bleik igjen har jeg tilbringt seks timer på skolen i dag. Som sist semester er første skoledag et vakkert pust i bakken før seriøsiteten begynner. I dag, som hver tirsdag og torsdag fremover, har jeg vært fullpakket. Hele fire fag skulle unnagjøres og altfor mye innformasjon proppes inn i huet. MEN, når det er sagt har det vært en særdeles koselig dag.

Dagen startet med en fin overraskelse i form av at verdens beste lærer, Ann Marie, var vikar for min egentlige lærer. Det var til og med to andre kjente fjes i APDR klassen min – så før vi offisielt startet timen hadde vi en koselig reunion med Ann Marie. I løpet av timen kartla vi hvor alle kommer fra og hele åtte av mine medelever er fra Norge. Hjelp! Som normalt hadde vi kjapp gjennomgang av årsplanen og en liten introduksjon av alle elevene. Det vil si at hver og enkelt må si et par ord om seg selv, hvor man er fra, hva man heter osv. Læreren pleier gjerne å komme med ett par spørsmål i etterkant av hva du har sagt. I mitt tilfelle ble det litt sånn som dette: “Nina is a blogger. Oh, Nina can I please tell them?” Etterfyllt av skryt av Fotoblekka her og mine mad skills.Etter timen stakk jeg med Ann Marie for å hente noen prosjekter fra forrige semester og en koselig liten slarvestund på kontoret. Måtte hilse på ett par lærere og tjohei. Alltids koselig.

Resten av dagene fortonte seg i forskjellige klasserom med forskjellige lærere og medelever. I human geography ble jeg møtt av en lærer som danset mens han sang “Hollywood, Hollywood”. I public speaking gikk vi rett på’n og avsluttet timen med å avholde en liten kort tale om oss sjæl. Med pumpende blod og tørr hals kommer jeg til å dævve i løpet av de neste 15 ukene i denne klassen. Jeg bare føler det på meg. Avsluttningen på dagen var med grafisk design og jeg sikker på at denne klassen kommer til å redde humøret mitt hver tirsdag og torsdag. Læreren virker  i grunnen bare herlig. Ung mexicaner med rocka edgy stil. Skulle mer enn gjerne stjælt bootsa hennes. Lett!

En lang, men trivelig dag er over her i paradis. En vellykket dag der jeg fikk møte mesteparten av lærerne jeg skal ha dette semesteret. Kun en lærer til å møte – men det. Det er i morgen.

Nighty night ♥