Læreren min er hippie.

by Dorthea

Tror jeg har fått verdens merkeligste lærer i engelsk. Et tidligere blomsterbarn fra 70-tallets glansdager. I løpet av 3 timer har jeg fått vite at jeg er en av fem i klassen med over 500 venner på Facebook. Ingen i klassen har for øvrig over 1000 venner og få av oss har venner så langt i Nord som Norge. Forutenom meg, nordmannen og jenta som kjenner nordmannen. Ellers har jeg fått høre en leksjon om hvorfor læreren min hater klasserommet vårt. Dette ble for øvrig demonstrert med at han hoppet opp på kateteret og gikk på pultene. Er for øvrig også kun ett få tall som ikke hater klasserommet og de forbanna knirkete stolene.

Gamlelæreren min hadde nok litt rett da hun sa: “You should be fine. He is a good teacher. But he is a little hippie”. Han virker i allefall ut som han har peiling på hva han preiker om, selv om det ofte er med noen rare triks på veien. Gi meg litt varme i trøya så skal nok onsdagene bli veldig fine, de også. Jeg holdt for øvrig på å falle av stolen i timen da læreren klarte å lirke av seg en morsom frase: “Barnefilmer er gode barnepassere”.

Nej, leksene roper ♥