A little piece of China in Hawaii.

by Dorthea

Honolulu har virkelig fått kjørt seg de siste dagene. Jeg også for den saks skyld. På fredag startet feiringen av kinesisk nytt år i Chinatown med fyrverkeri og diverse. Lørdagen var den store paraden som tok nesten 2 timer å gjennomføre. Vakker dragedans og drager som spiser penger. Alle prinsessene, droningene og miss “something-something” kom ut for å leke. Corvette-klubben hadde alle de viktige menneskene med seg. Gatene var fyllt av mennesker. Åh, som jeg elsker parader. Etter å ha sett en ordentlig parade kan egentlig 17. Mai-toget i Arendal bare gå å legge seg.

Etter paraden var det stort marked med kinesiske effekter, spåmenn, klær og mat. Ingen kan lage mat som kokkene på marked kan. De sitter på baksiden og mekker alt som trengs. Superdigg mat! Etter alt for mange timer rundt i Chinatown reiste jeg hjem til Waikiki til nok et ståhei. I år hoster Hawaii årets ProBowl og det var blitt sperra av 6-7 gater for å holde et stort blockparty, eventuelt kvartalfest på norsk. Det var konserter, auksjoner, cheerleadere, mat og marked.  Full rulle hele dagen. På slutten av kvelden tok vi en tur ut, men den ble for øvrig kortvarig for min del. Endte opp med ei altfor full vennine som trengte å legge seg ned på.

Idag har det dårlig vær, regn og skyer. Det hender faktisk en gang i blant på Hawaii det også. Var superfint vær på morgenen og jeg og italieneren trasket i vei til stranda for å studere litt. En time senere høljet det ned så vi stakk heller på WalMart for å handle litt stæsj sammen med romvennina mi.

Og nå, movietime ♥