Don’t go running from the light.

by Dorthea

Gangen, heisen og en eller annen gate i Chinatown.

Ligget litt på latsiden de siste dagene og har ikke så forferdelig mye spennende å fortelle akkurat. Går veldig mye i lekser og skole her. Var ute en liten tur for å feire First Friday igår. Chinatown går helt bananas første fredag i måneden, nemlig. Køene til utestedene strekker seg rundt kvartalet på det verste og på enkelte utesteder må du nærmest planlegge do-besøkene dine med omhu. Alle vet vell hvor vanskelig det kan være etter et par pils innabords.

I går var det smekkfullt overalt, gatene fulle og det sto ørten politimenn lina opp på hvert hjørne. I løpet av tre kvartaler hadde jeg sett nærmere 20 svartkledde. Minst.  Lopez, Deal og jeg endte opp på Brasserie du Vin, som egentlig kan betegnes mer som en resturant enn utested, men med en hyggelig atmosfære i Sør-Europeisk stil. Bakgården deres er et kapittel for seg selv og kunne likeså godt vært en bakgate i Italia fremfor Hawaii.

Etter noen Amstel tok vi turen til Che Pasta som nærmest “dukket opp av det blå”. Ligger rett nedenfor skolen og jeg hadde aldri i livet sett for meg at det fantes en spansk klubb i businesskvartalet. Men der lå den altså og skinte med neon lilla lys. Herlig sted med herlig musikk og herlig øl. Definitivt ikke siste gang jeg setter foten min innenfor der, men neste gang så skipper jeg nok over salsadansingen. Men, Mr. Lopez, Mr. Deal og jeg hadde det veldig morsomt vi.

Planla egentlig å ta med meg leksene på stranda idag, som jeg gjorde i går, men ah… Senga var så forbanna god og det var sykt deilig å sove lenge for en gangs skyld. I morgen er det SuperBowl på tv’n og Green Bay Packers kommer til å ta rotta på Pittsburgh Steelers. There is no doubt about it.

GO PACKERS ♥