We are the champions ♥

by Dorthea

Er en smule deprimerende å se ut av vinduet å se regnet pøse ned – særlig når man er på Hawaii. Men så tenker jeg på Super Bowl kampen der Green Bay Packers vant over Pittsburgh Steelers, så blir alt bra igjen. Var en forrykende kamp og endelig kunne Packers ta med seg pokalen hjem til Wisconsin – for første gang siden 1996.

Ikke at jeg skjønner så forferdelig mye av amerikansk fotball, men det begynner sakte og sikkert å synke inn. Jeg har alltid hatt et halvt øye på sporten og etter jeg flyttet til Uniten har øyet åpnet seg enda litt til. Laget er Green Bay Packers, og det har det vært siden jeg var 3 år gammel. Hjemme i familiealbumet finnes det bilder av meg i grønt og gult. På loftet ligger drakta som jeg dessverre ikke passer lengre. Må nok gå til innkjøp av en litt større en, før jeg flytter tilbake til Norge.

Nesten hver gang jeg ser kamp virker det som jeg er i mindretall. Da jeg så Chicago Bears mot mine Packers i kampen før SuperBowl satt jeg som eneste Packers fan. I dag hadde en god gjeng samlet seg i stua og nesten alle stemte i hvis Steelers scorte. Heldigvis følgte broder’n med hjemme og tekstmeldingene fløy kjapt over atlanteren da vi innså hvor kampen bar hen. Skulle så gjerne sittet på en bar i Green Bay eller hvor som helst i Wisconsin akkurat nå. Kan bare tenke meg hvordan stemningen må ha vært der og fremdeles er utover kvelden.

Noen som så kampen?

P A C K E R S