En fugl, en hval og noen blomster.

by Dorthea

Har blitt en kløper med saks, papir og lim de siste ukene som dere ser. I grafisk design har vi begynt bakfra i tid uten datamaskin og Photoshop. Nesten i alle fall. Litt “juksing” må til for å få et produkt ferdig. Basically, hva vi har gjort var først var å klippe ut masse, masse, masse ting fra magasiner og lage et dyr. Dyret skulle fortelle litt om oss selv og ting vi liker. Som dere ser liker jeg altså: usa, bjørner (eller Norge), Mustang osv. Veldig kul, simpel greie. Kommer en liten how-to på det senere, sånn skikkelig steg for steg.

De to svart/hvitt designa har jeg gjort litt annerledes enn hva man skulle, men pyttsann. Cluet var vi skulle gjøre alt for hånd, jeg gjorde bare en liten del for hånd. Jeg klippet ut blomsten for hånd, scannet den og begynte å leke i Photoshop. Etter mye hodevridning og oppgitthet, fikk jeg endelig til noe som føltes som noe. Hva egentlig cluet med å gjøre det på denne måten, har jeg egentlig ingen anelse om, men jeg tror det har noe med å tenke i nye baner. Jeg har definitivt utfordret huet mitt som foretrekker Photoshop fremfor gamlemåten. Gamlemåten har jo derimot sin sjarm.

Ellers går livet sin vante gang her på Oahu. Leksene begynner å torne opp, derfor er jeg litt sånn fraværende til tider. Har akkurat tatt meg en liten pust i bakken, og nå er det på’n igjen. Kommer til å bli en litt lengre lekse-kveld enn vanlig i og med at klokken akkurat passerte midnatt her. Vi ligger hele 11 timer bak dere, Norge. Heldigvis har jeg ikke skole før 17.15 i morgen.

Tjohei ♥