Another day in paradise.

by Dorthea

I dag har vært en sånn dag som bare har blomstret ut av ingenmannsland. Det har vært så mange små ting som har skjedd som har tvingt meg til å smile helt opp til øyene. Først av alt har det vært superkoselig å våkne opp til mange kommentarer og pingbacks på gårsdagens innlegg om superenkel veggpryd. Dessuten har BlogLovin begynt å skyte mer og mer til værs – velkommen til de nyeste nyfikne sjelene, hvem enn dere er. Er utrolig hyggelig å se dere!

Dagen har vært et rent skolemaraton med fullpakka program fra jeg sto opp til solen gikk ned. Hatt verdens morsomste geografi time med læreren som nå har blitt min favoritt av årets lærer kull. Han lærer oss om forskjellige kultur regioner, om forskjellene på hvordan en “insider” oppfatter en region i forhold til hvordan uteforstående oppfatter regionen. I den forbindelse fikk vi nemlig lært hva “utkanten av vaginaen” er på Hawaiisk: Kohelepelepe. Skikkelig random, men det kommer av at krateret Kohelepelepe ligner litt, kan man si. Det hører også et sagn til navnet som handler om Kaho (en Hawaiisk gudinne) som hadde en flygende vagina som hun slengte etter en som prøvde å voldta søsteren hennes, og der den landet er der krateret Kohelepelepe ligger. Man kan med hånden på hjertet si at geopgrafi er kjedelig når Mr. Marek er bak rattet.

I public speaking fikk jeg også positive vibber min vei da jeg fikk tilbakemelding på sist hjemmelekse og tale jeg holdt. Nesten full pott, du gitt. Var en veldig lettet Nina som gikk ut etter endt klassetime. Det at vi slapp ut 20 minutter før timen sluttet gjorde ikke saken akkurat verre, så jeg rakk å ta en liten reuion med Sam og Kostos over en liten matbit før grafisk desgin. Endelig har vi kommet inn på litt mer spennende tema, og idag fikk jeg lært meg ett par nye ting om Illustrator. For øvrig aldri skjønt det programmet, men nå begynner ting å falle litt mer på plass. Ble så gira at jeg fullførte leksene for neste uke i faget før timen ringte ut. Da vi skulle til å pakke sammen fikk vi alle en liten valentines gave av vår søte lærer. Et sjokolade hjerte med marsmallow i midten. Har ikke jeg snille lærere så vet ikke jeg!

Stakk innom skolens bibliotek for første gang i dag og tilbrakte nesten en halvtime på å finne ut jeg satt i feil etasje. Boka jeg skulle ha tak i var i 3 etasje, ikke 5 etasje. Haha. Men det ordnet seg nå til slutt. Ellers har jeg gjort lekser og vært med slovakianeren ned på “the strip” for å se på fyrverkeriet. Hawaaii elsker fyrverkeri. Går ikke en uke uten. Fikk også en siste boost av godhet da jeg tittet inn på bloggermagasinet i kveld, søte Caroline hadde skrevet en sak om at hun var litt uenig med avstemningene i Vixen Blog Awards. Hun laget derfor sin egen lille blog awards og på beste studentblogg sto mitt navn. Det varmet litt ekstra godt om hjertet. Tusen takk, snille søte deg.

Fikk også et vakkert postkort fra Vietnam fra snuppa mi som reiser jorden rundt, takk kjære ♥ Må også nevne at min kusine som snart joiner meg i Usa, riktignok i Seattle fikk en 6’er på historie eksamen. Jeg er så stolt, så stolt. Men skal jeg holde kjeft, slukke lyset og gå å legge seg.

Ha en fin dag, Noreg ♥