Chinatown Block Party – Marty Grawl.

by Dorthea

I flere uker har jeg hørt snakk om Marty Grawl uten å vite egentlig hva det er. Eneste jeg har visst er at det involverer perlekjeder og massevis av alkohol. Kunnskapen har jeg hentet fra en episode fra TV-showet Greek. Men, i går var det altså Marty Grawl her på Hawaii. Så vi (italieneren og surfe-chicksa) reiste til Chinatown for å få med oss denne festiviteten.

Da vi ankom Chinatown var det folk overalt hvor øyet kunne se, og flere kvartaler var stengt av. Folk drakk i gatene, løp rundt med fargerike masker og perlekjeder så de nesten tynget ned selv. Rundt forbi var det mange telt som solgte alkohol, og diverse småtterier. Folk var glade, og fulle – ikke minst. Rundtom var det forskjellige band som spilte, jazz eller brasilianske rytmer. De hadde også boder som solgte alt du kunne ønske med det brasilianske flagget på.

Etter å ha mistet surfechicksa, vandret jeg og italieneren rundt for å se på de forskjellige bodene og aktivitetene som skjedde. Det var ”the greatest show in the world” som minnet om burlesque dansene – som ikke en gang gjorde noen verdens ting, og så var det en flåte full av lettkledde dansere som danset samba. I enden av ett par av gatene sto jazzband å spilte lystige toner, men de fikk vi ikke med oss. Vi linet oss heller opp foran brasilianerne, og prøvde å få tak på noen ”beads”.

Etter vell en time, var jeg dønn lei. For det første var det altfor mange folk, og man måtte karve seg frem hvor enn man gikk. På grunn av dette var man nødt til å være full for å i det hele tatt kunne nyte det hele, det er i hvert fall min teori. For det andre måtte du kjøpe drikkebånd for å i det hele tatt å kunne drikke inne på området, noe som tilsa at dersom man kun ville ha en øl, ble den totale kostnaden på 8 dollar. Så etter en times tid sa vi ha det til resten av gjengen og stakk tilbake til Waikiki. Kjøpte våre 3 dollars øl, og satt oss på stranda før vi gikk hver til vårt.

Vært på Marty Grawl før?