Tsunami warning set out for Hawaii.

by Dorthea

People evacuating

Our little sleep over

Sååå.. Det har vært et jordskjelv i Japan som har utløst en tsunami. På grunn av dette er det blitt utstedt et tsunami varsel rettet mot Hawaii, og flere andre steder. For nærmere tre timer siden ble vi varslet om at det muligens ville bli en evakusjon, og for to timer siden ble vi beordret til å evakueres med øyeblikklig virkning.

Akkurat nå, er det tre timer til tsunamien kanskje treffer oss, og jeg har samlet gutta på rommet mitt i sjette etasje i bygningen jeg bor i. Vi er sju stykker på et rom knapt nok stort for to personer. Nabobygningen er blitt evakuert, og mange flykter mot fjellene. Noen løper hysteriske rundt, som om de har tsunamien selv i hælene. Andre tar det helt med ro – slik som oss. Vi spiller backgammon, løper ut for å se om vi kan se noe og svarer på bekymringer fra familie og venner.

Vi er lokalisert i sjette etasje i bygningen jeg bor i, kun ett kvartal fra kysten, men på tross av dette er vi trygge. Vi er høyt oppe, og tsunamien er varslet til å ramme vestkysten, ikke sørkysten som jeg bor på. Så nå venter vi egentlig bare for å se om det skjer noe – klokka 3 i natt – eller om vi slipper unna. På tross av en tsunami er relativt en big deal, føler jeg at jeg finner roen. Litt bekymret er jeg, selvfølgelig, men etter å ha varslet mine aller nærmeste – føles det veldig godt. Sjangsene er små, så gjenstår det kun å vente.

I´ll keep you posted ♥