Dagen etter tsunamien.

by Dorthea

Da jeg våknet i dag morges var det som om gårsdagen var glemt. Gatene var igjen fyllt av turister og evakuerte retunerte til kystlinjene. Skadene her i Waikiki er usynlig, jeg har i allefall ikke sett en eneste en. Vi ble visstnok truffet uten at jeg merket noen som helst ting. Det snakkes om skader for over tre millioner dollar.

Nyhetskanalene kjører non-stop nyheter om tsunamien, og alle er veldig lettet over det gode utfallet. En god prøve for når det virkelig skjer, er en setning som høres ofte. Selv er jeg veldig lettet. Opplevelsen fra gårsdagen er nærmest slettet fra hukommelsen, og i dag skinte sola som aldri før.

Selv har jeg sovet bort hele dagen, ettersom det ble rimelig sent i går kveld. Segnet ikke om før klokken var nærmere 7 på morgenkvisten. Med andre ord så er søvnsyklusen min helt på trynet, så nå bedriver jeg skade kontroll.

Det kom en gledesmelding igår før tsunamien kom, som jeg helt hadde glemt på grunn av alt oppstyret. Jeg har blitt æresmedlem av Alpha Lambda Delta National Honor Society for førsteårsstudenter. Yay me. Så i April skal jeg på en introduksjons sermoni og lunsj. Nice price. For øvrig så endte jeg visstnok opp i lokalavisa i dag.

Nå satser jeg bare på at solen skinner når klokken nærmer seg strand-tid så jeg kan lese til tentamen til uka. Utrolig, men er allerede midterms her. Tiden går jammen meg fort – særlig når man har det gøy.

Waikiki signing off ♥