Bli kjent med en blogger #2

by Dorthea

NAVN OG ALDER Nina Reed, 24 år
BOSTED Boulder, Colorado
BLOGGADRESSE http://ninareed.com
UTDANNING Allmennfag og 1,5 år av førskolelærerutdanning i Norge
SKOLE/YRKE Jobber som nanny for to søte små jenter
MOTTO Det er bedre å angre på noe du har gjort, enn noe du ikke har gjort
 Tom linje..

HVA HANDLER BLOGGEN DIN OM?
Bloggen min handler mest om livet mitt i USA, og også en del om alle bøkene jeg leser.

HVOR LENGE HAR DU BLOGGET OG HVOR HVORFOR STARTET DU?
Jeg begynte å blogge i 2008 da jeg jobbet på 1881, og trengte tidsfordriv på lange nattevakter.

HVA LIKER DU Å LESE OM I ANDRE BLOGGER?
Jeg liker veldig godt andre blogger fra utlandet, og følger blogger fra både USA, Frankrike, England, Irland, Danmark, Sverige og Norge. Ellers liker jeg å se flinke fotografer, og gjerne de som skriver tutorials og tips også. Også leser jeg mange, mange bokblogger.

HVILKE BLOGGER LESER DU?
Jeg leser utrolig mange forskjellige blogger, men favorittene er blogbyelise.com, angellmarlene.blogg.no, supermia.net og miaflom.com

HVA ER DINE INTERESSER?
Jeg er veldig glad i å lese, og ellers liker jeg fotografering, svømming og TV-spill.

HVA ER DIN VERSTE UVANE?
Jeg takler ikke rot rundt meg, og kan ikke sette meg ned og slappe av hvis leiligheten er rotete. Også er jeg fryktelig sta.

HVIS DU KUNNE REISE HVOR SOM HELST, HVOR OG HVORFOR?
Akkurat nå ville jeg nok valgt Norge, bare fordi jeg ikke har vært hjemme siden januar i 2010, men ellers skulle jeg gjerne reist til Brasil for å besøke alle au pairene jeg ble kjent med i fjor, og for å oppleve karnivalet i Rio.

DERSOM DU VAR STRANDET PÅ EN ØDE ØY, HVILKE TRE TING MÅTTE DU HATT FOR Å OVERLEVE?
En fulladet Kindle, solkrem og Justin.

DERSOM DU KUNNE VELGE EN SUPER POWER, HVA VILLE DU VALGT OG HVORFOR?
Tja, typiske vampyrkrefter (og nå snakker vi ikke om vampyrer som glitrer i sola) som mind control, super healing og super strength/speed kunne vel vært kjekt å ha.

HVEM/HVILKE PERSONER INSPIRER DEG?
Folk som tør å ta sjansen på å følge drømmene sine.

HVILKE ØNSKER OG DRØMMER HAR DU FOR FRAMTIDEN DIN?
Jeg vil få fullført en bachelorgrad og muligens også en master her i USA, få en god jobb og stifte familie sammen med Justin, men har ikke hastverk med noen av delene. Jeg liker å ta livet litt som det kommer, og har mye jeg vil få gjort før jeg slår meg til ro.

BESKRIV EN PERFEKT DAG I DINE ØYNE.
På en perfekt dag får jeg sove til jeg våkner av meg selv når sola kommer inn på soverommet. En lang dusj, en kopp te og frozen waffles til frokost, før jeg tar på meg en lett sommerkjole og drar til mall’en for litt shopping. Kanskje drar jeg en tur opp til Boulder Reservoir for å svømme om det er varmt nok, ellers drar jeg ned til biblioteket og koser meg nede ved elva med en god bok. På kvelden drar jeg ut på middag med Justin, sitter på uteservering med en strawberry margarita, og bare nyter livet. Egentlig litt sånn som jeg gjør hver lørdag :)

HVA MÅ DU HA I GODTEPOSEN?
Salt lakris! Selvfølgelig finnes det ikke i USA, så jeg må få tilsendt Salt Sild fra Norge.

HVA ER FAVORITT FILMEN(E) DIN(E)? HVORFOR?
Harry Potter filmene, uten tvil! De er favorittene mine fordi de har klart å fange magien fra bøkene på en utrolig fin måte.

TOPP TRE SANGER DU HØRER PÅ FOR TIDEN?


HVA FIKK DEG TIL Å FLYTTE TIL USA?
Jeg var lei av lille Namsos, og satt på nettet for å lete etter jobber andre steder i Norge. Så kom jeg over en link som forklarte om au pair programmet, og femten minutter senere hadde jeg sendt inn en søknad! Litt på impuls, men jeg har alltid hatt en drøm om å reise til USA, så det føltes bare veldig riktig.

HVORFOR VALGTE DU DEN SKOLEN DU VALGTE`
Jeg har kommet inn på University of Colorado at Boulder, og valgte vel mest den skolen fordi den ligger her jeg bor. Men det er også en veldig bra skole, med en nydelig campus, og et utrolig bra studentmiljø.

HVA ER DET BESTE MED Å VÆRE I USA?
Alle de herlige menneskene jeg har blitt kjent med!

HVA ER DET VERSTE MED Å VÆRE I USA?
Jeg savner selvfølgelig venner og familie en del.

HVA GLEDER/GRUER DU DEG MEST TIL MED Å BEGYNNE PÅ SKOLEN?
Jeg gleder meg veldig til å begynne på skole nå, fordi jeg rett og slett har lyst til å studere igjen. Jeg tror egentlig ikke jeg gruer meg til noe, kanskje annet enn at det blir rart å gå fra full lønn til stipend igjen.

HVOR LENGE SKAL DU VÆRE I USA? HVOR LENGE HAR DU VÆRT DER?
Jeg har vært her siden januar 2010, og har ingen planer om å flytte tilbake til Norge igjen.

HAR DU NOEN GODE TIPS FOR ANDRE SOM VIL TIL USA?
Start planleggingen tidlig! Hvis du vil gå på college her, jobb hardt gjennom hele videregående for å få gode karakterer, og ta gjerne opp en ekstrajobb så du kan spare opp mest mulig penger, for skole i USA er dyrt! Ellers er det vel egentlig bare å ikke gi opp! :)

Vil du være med på bloggportrett?
Legg igjen en kommentar eller send en mail til fotoblekka(@)gmail.com.