Bli kjent med en blogger #3

by Dorthea

NAVN OG ALDER Bendik Hallstensen, 14 år.
BOSTED Son, Akershus.
BLOGGADRESSE Http://Www.Hallstensen.Com
UTDANNING 7 år på barneskolen, 2 år på ungdomsskolen.
SKOLE/YRKE Grevlingen ungdomsskole.
MOTTO Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.


HVA HANDLER BLOGGEN DIN OM?
Meg, foto/video og ting som opptar meg. I bunn og grunn spesielle ting som hender meg i hverdagen, bilder jeg tar eller bøker jeg har lest.

HVOR LENGE HAR DU BLOGGET OG HVOR HVORFOR STARTET DU?
Jeg husker faktisk ikke helt nøyaktig når det var, men jeg tror jeg var omtrent ti-elleve år gammel. Siden det tok meg flere år å finne en bloggplattform jeg var fornøyd med, har jeg derfor ikke alle innleggene samlet på et sted. Derfor er det noe uklart akkurat når jeg startet.

Jeg har alltid vært dypt begeistret for det å fotografere, skrive dikt og det å ha egnene meninger. Jeg hadde lyst til å dele det jeg tenkte og gjorde med andre, derfor startet jeg å blogge.

HVA LIKER DU Å LESE I ANDRE BLOGGER?

Liker bloggere som er morsomme, kreative eller er godt skrevet. Det er ikke noe jeg misliker mer en typisk fjortissblogg med uinteressant innhold som: “I dag sto jeg opp, gikk på skolen, deretter gikk jeg å la meg. Koz & Klemz”.

Følgende punkter må til for å ha en god blogg:
* Ha dine egene meninger, ikke kopier alle andres.
* Bruk egene bilder på bloggen, ingenting er mer turn-off en bilder du har hentet fra Google.
* Ha et rent og ryddig design som ikke skjærer i øynene.
* Få skrivefeil er også viktig.

HVILKE BLOGGER LESER DU?

Som alle mange andre leser jeg bloggene til venner og familie, men jeg leser også bloggene til en del folk jeg ikke kjenner.
Jeg har veldig mange blogger jeg følger med på i RSS-feeden min, men om jeg skal plukke ut noen av de beste ville det ha blitt følgende: FotoblekkaCaroline MariaLasse OlsenEmily og Emmely.

HVA ER DINE INTERESSER?
Fotografering, skriving og å reise.

HVA ER DIN VERSTE UVANE?
Jeg har det med å si ting som jeg mener, uten å tenke over hvordan det kommer ut eller vi mottas av personen i den andre enden.

HVIS DU KUNNE REISE HVOR SOM HELST, HVOR OG HVORFOR?
Jeg reiser veldig sjelden, men det er et sted jeg har hatt lyst til å besøke lenge.

Jeg har helt siden jeg har vært veldig liten hatt stor interesse for Harry Potter. Selv har jeg lest alle bøkene flere ganger, og filmene er nesten helt utbrente. Derfor ville mitt reisemål falt på Harry Potter-parken i Orlando, Florida.

DERSOM DU VAR STRANDET PÅ EN ØDE ØY, HVILKE TRE TING MÅTTE DU HATT FOR Å OVERLEVE?

Om du tenker utenom det selvfølgelige som mat og drikke ville jeg hatt med meg følgende.

1. Gode venner
2. Macen min + Trådløst internett.
3. Fotokameraet mitt.

DERSOM DU KUNNE VELGE EN SUPER POWER, HVA VILLE DU VALGT OG HVORFOR?

Enkelt å greit, muligheten for å kunne fly fort. Avstand er min største fiende, om jeg kunne flydd fort fra sted til sted hadde jeg vært fornøyd.

HVEM/HVILKE PERSONER INSPIRER DEG?
Det er generelt to typer personer som inspirer meg.

A. De som er kreative og ser ut til å alltid ha noe kreativt på lager.
B. De som ser det positive ved en hver anledning og ikke blir undergravd i det negative.

HVILKE ØNSKER OG DRØMMER HAR DU FOR FRAMTIDEN DIN?

Selv om jeg er ung har jeg mange drømmer og planer allerede. Jeg vil ta utdannelse innen for journalistikk og fotografering i utlandet. Når jeg er ferdig med utdannelsen hadde drømmejobben vært å jobbe i et blad som “National Geographic.”

Da ville jeg fått muligheten for å gjøre flere ting jeg brenner for; Skriving, fotografering og reising.
En annen drøm, kanskje enda mer fjern en den over. Når jeg bli gammel nok har jeg lyst til å flytte å etablere meg utenlands. Helst til England eller USA.

BESKRIV EN PERFEKT DAG I DINE ØYNE.

Den perfekte dagen skal bestå av fint vær, gode venner og avslappende forhold.


HVA MÅ DU HA I GODTEPOSEN?

Freia melkesjokolade, noe veldig surt + noe søtt.

HVA ER FAVORITT FILMEN(E) DIN(E)? HVORFOR?
Helt ærlig så har jeg ingen favorittfilmer, jeg har filmer jeg liker godt og filmer som jeg liker mindre godt. Jeg har sett så mange filmer og jeg har så vanskelig for å favorisere etter som alle er forskjellige.

Men jeg kan fortelle at Harry Potter-filmene scorer høyt.

TOPP TRE SANGER DU HØRER PÅ FOR TIDEN?




Vil du være med på bloggportrett?
Legg igjen en kommentar eller send en mail til fotoblekka(@)gmail.com.