Bli kjent med en blogger #8

by Dorthea


NAVN OG ALDER   Elise, 19 år
BOSTED   Trøndelag / snart Minnesota
BLOGGADRESSE   http://www.blogbyelise.com
UTDANNING   Tre år på videregående
SKOLE/YRKE
  Begynner på University of St. Thomas til høsten, hvor jeg skal studere sosiologi
MOTTO
  The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams.
 Tom linje..

HVA HANDLER BLOGGEN DIN OM?
Foto, bøker og livet – og litt til! Blogger om det som faller meg inn og som interesserer meg.

HVOR LENGE HAR DU BLOGGET OG HVOR HVORFOR STARTET DU?
Jeg har blogget i 5/6 år, men begynte ikke en offentlig ”ordentlig” blogg før i 2008. Grunnen til at jeg begynte å blogge var filmen The Perfect Man med Hilary Duff i hovedrollen. Hun hadde en blogg, og da begynte jeg å søke rundt på nettet etter hvordan jeg også kunne få en sånn greie! Og det falt i smak.

HVA LIKER DU Å LESE OM I ANDRE BLOGGER?
Jeg er veldig glad i å lese om de som bor eller studerer i USA, hverdagen til bloggeren, bøker, fotografi, sminke og mote.

HVILKE BLOGGER LESER DU?
Jeg leser kjempe mange forskjellige blogger, men bloggene jeg må innom hver dag er http://www.ninareed.com, http://www.angellmarlene.blogg.no og http://www.kamillak.com

HVA ER DINE INTERESSER?
Lesing, tv serier, fotografi, blogging og venner.

HVA ER DIN VERSTE UVANE?
Jeg er kjempeorganisert, men jeg greier ikke å holde rommet mitt rent!

HVIS DU KUNNE REISE HVOR SOM HELST, HVOR OG HVORFOR?
Jeg kunne tenkt meg å reist til sørstatene i USA, helst Tennessee eller Texas, grunnen til det er at jeg er så fascinert av hvordan alt er der, også elsker jeg dialekten deres!

DERSOM DU VAR STRANDET PÅ EN ØDE ØY, HVILKE TRE TING MÅTTE DU HATT FOR Å OVERLEVE?
En god bok, kameraet mitt og en notatbok!

DERSOM DU KUNNE VELGE EN SUPER POWER, HVA VILLE DU VALGT OG HVORFOR?
Hastighet! Kunne godt tenkt meg å gjort som Clark Kent – lest ut en bok på noen sekunder :)

HVEM/HVILKE PERSONER INSPIRER DEG?
De som lever ut drømmene sine og oppnår noe med livet.

HVILKE ØNSKER OG DRØMMER HAR DU FOR FRAMTIDEN DIN?
Jeg har mange drømmer, jeg er tross alt en.. drømmer! Det første jeg ønsker og håper er at jeg får en fin studietid i USA, deretter drømmer jeg om å få en jobb jeg trives med, møte en mann og etter hvert og gifte meg. Men dette blir det nok lenge til!

BESKRIV EN PERFEKT DAG I DINE ØYNE.
Våkne tidlig, lese en bok, bake noe godt og slappe av hele dagen og ikke gjøre noe.

HVA MÅ DU HA I GODTEPOSEN?
Skolekritt! De er så gode :)

TOPP TRE SANGER DU HØRER PÅ FOR TIDEN?


HVA FÅR DEG TIL Å FLYTTE TIL USA?
Jeg har alltid drømt om å bo i USA, helt siden 6. Klassen, så da jeg fant ut at man faktisk kan studere i USA måtte jeg bare ta sjansen! Tenkte først å ta ett år på high school, men de planene ble endret.

HVORFOR VALGTE DU DEN SKOLEN DU VALGTE`
Føler at det er den som passer best til meg. Den er større enn de to andre jeg søkte på, bygningene er slik som jeg forestiller meg det typiske college, jeg har kommunisert mye med de som jobber på skolen og følte meg veldig velkommen der – selv før jeg kom inn.

HVA GLEDER/GRUER DU DEG MEST TIL MED Å BEGYNNE PÅ SKOLEN?
Jeg gleder meg aller mest til å se hvordan det er det, hvordan timene blir og hvor hardt skolearbeidet blir. Gleder meg skikkelig til å begynne å studere, på engelsk! Jeg gruer meg litt til de første dagene eller kanskje ukene, når jeg enda ikke har blitt ordentlig kjent med noen.. Spennende!

HVOR LENGE SKAL DU VÆRE I USA?
Jeg skal være der i tre år.

HAR DU NOEN GODE TIPS FOR ANDRE SOM VIL TIL USA?
Finn ut av ting tidlig! Begynn med søknader til skolene tidlig, finn ut hvordan din perfekte skole match er, prøv å kommuniser med de som går på skolen nå – gjerne internasjonale studenter! Finn også ut om du kan skaffe noe ekstra stipend, og om du får ekstra støtte fra Lånekassen – om du vil søke gjennom NorAm for å slippe freshman year, eller om du vil gå alle fire årene.

Vil du være med på bloggportrett?
Legg igjen en kommentar eller send en mail til fotoblekka(@)gmail.com.