Bli kjent med en blogger #9

by Dorthea

NAVN OG ALDER Christina Amundsen, 16år.
BOSTED Trondheim
BLOGGADRESSE http://www.chrestena.blogg.no
UTDANNING Akkurat nå er jeg snart ferdig med VG1 – Studiespesialisering. Ellers har jeg gått 7 år barneskole + 3 år ungdomsskole.
SKOLE/YRKE Malvik VGS.
MOTTO The imagination is more important than knowledge!


HVA HANDLER BLOGGEN DIN OM?
Bloggen min handler om livet mitt og fotografi. Ettersom jeg liker å ta bilder, filme og skrive følte jeg at blogging er noe som kunne ha passet meg. I skrivende stund har bloggen blitt som et bildearkiv, der jeg har utviklet meg og blitt bedre kjent med meg selv og andre mennesker.

HVOR LENGE HAR DU BLOGGET OG HVOR HVORFOR STARTET DU?
Jeg husker ikke akkurat når jeg begynte å blogge, men det var i 2010. Jeg har holdt på med blogging siden jeg gikk i åttende, men har sluttet mange ganger fordi jeg har blitt lei, spesielt med tanke på mangelen på lesere. Denne gangen har jeg valgt å holde ut lengre fordi blogginga mi er en mulighet for meg å utvikle meg som fotograf, og legge ut bildene mine. I tillegg til at jeg kan få kritikk av mine lesere. Jeg liker også å skrive, så å ha blogg har virket hjulpet fotografen & skribenten inni meg. Enkelt og greit.

HVA LIKER DU Å LESE I ANDRE BLOGGER?
Jeg liker å se bloggere som virkelig elsker det de gjør, spesielt ukjente fotografer der ute. Det jeg ikke liker å lese om er hverdagen hos et A4-menneske. Jeg syns det blir for kjedelig og “mønstrete” som jeg kaller det.

Det viktigste hos en blogger trenger nødvendigvis ikke å være at de tar bilder, for jeg respekterer at ikke alle liker det samme. Ettersom fotoblogger har blitt så orignialt, er det artig å se de bloggerne som virkelig får til å ta ordentlige og fine bilder. I tillegg er det et stort pluss om bloggeren skriver veldig pent, artig og rent. Liker også at de ikke kopierer, men er kreativ.

HVILKE BLOGGER LESER DU?
Jeg leser blogger til vennene mine, men ellers går det mye i fotoblogger. Jeg har fått en spesiell stor interesse i bloggene til www.mne.blogg.no, www.tegnehanne.blogg.no og www.blogg.idafiskaa.com.

HVA ER DINE INTERESSER?
Jeg liker dyr, fotografering, film, literratur og alt som ligger i den kategorien. Jeg er ikke den mest sosiale i vennegjengen, men jeg sier ikke nei til en fin og koselig sosialkveld med venner. Ellers går det mye i de små tingene, sånn som f.eks design, språk og tegning. Kan ikke si at jeg kan kvalifisiere meg som flink innen design, men interessen er stor.

HVA ER DIN VERSTE UVANE?
Det må være at jeg er veldig nærtagen og har et stort temperament. Det er vanskelig for meg å ikke ta meg nær av spydige kommentarer, og dette føler jeg hemmer meg i bloggverdenen.

HVIS DU KUNNE REISE HVOR SOM HELST, HVOR OG HVORFOR?
Det er et veldig vanskelig spørsmål, ettersom jeg er ei veldig reiseglad jente. Hvis jeg måtte ha valgt en spesiell plass tror jeg at jeg ville ha reist til Cuba. Landet virker veldig idyllisk og fint. I tillegg til at historien dems er sterk, noe som gjør meg mer interessert i landet og menneskene der. De snakker også veldig pent. (Spansk, hi hi). Kunne gjerne tenkt meg å besøke et kommunistisk land, for å se med mine egne øyne hvordan de har det. Tror du endrer synet på livet etter å ha besøkt verdens “mørke hjørner”.

DERSOM DU VAR STRANDET PÅ EN ØDE ØY, HVILKE TRE TING MÅTTE DU HATT FOR Å OVERLEVE?
Hvis du ser bort ifra Mat og drikke, blir valget lettere. Da ville jeg tatt med kameraet, en god bok og venner å dele ensomheten med.

DERSOM DU KUNNE VELGE EN SUPER POWER, HVA VILLE DU VALGT OG HVORFOR?

Det er vanskelig! Jeg har villet fly! Da har jeg kunnet fløyet til alle steder i verden jeg har villet reise til, oppleve livet som en gave og bare kost meg.

HVEM/HVILKE PERSONER INSPIRER DEG?
Det er jeg faktisk veldig usikker på. Jeg blir inspirert av naturen rundt meg, og filmer/serier som jeg ser på TV’en. I tillegg til at jeg blir veldig inspirert av favorittbloggene mine.

HVILKE ØNSKER OG DRØMMER HAR DU FOR FRAMTIDEN DIN?
Jeg har lyst til å utdanne meg til noe som jeg elsker. Jeg vil ha muligheten til å gå på jobb og faktisk elske det jeg driver med. I tillegg til at jeg vil bli verdens heldigste jente med drømmetypen, og gifte meg & stifte familie. Ellers har jeg lyst til å se på livet som en gave, og ha det generelt bra.

Jeg vil også reise verden rundt. Jeg vil oppleve nye ting, bli kjent med nye mennesker, lære meg et instrument og skaffe meg en egen katt. Målet mitt før jeg dør er at jeg skal ha vært i hvert kontinent i verden, så dere kan sjønne at jeg elsker å oppleve & reise.

BESKRIV EN PERFEKT DAG I DINE ØYNE.
En perfekt dag er en god bok ved stranden, etterfulgt av grilling med gode venner. :-)

HVA MÅ DU HA I GODTEPOSEN?

Smågodt, potetgull & Salte/sure ting.

HVA ER FAVORITT FILMEN(E) DIN(E)? HVORFOR?
Jeg har ingen spesielle favorittfilmer, men jeg er veldig glad i filmen “The ugly truth”. Jeg elsker den fordi det er en film jeg kan se utallige ganger og le like mye hver gang. Den er også veldig søt, og artig på en litt annerledes måte. I tillegg til at Gerard Butler er utrolig kjekk, og Katherine Heigl er en flink skuespiller!

TOPP TRE SANGER DU HØRER PÅ FOR TIDEN?




Vil du være med på bloggportrett?
Legg igjen en kommentar eller send en mail til fotoblekka(@)gmail.com.