Bli kjent med en blogger #10

by Dorthea

NAVN OG ALDER Jeg heter Siv og er 16 vintrer gammel.
BOSTED Verdens beste plass: Nordland!
BLOGGADRESSE http://motionocean-siv.blogspot.com
UTDANNING wewewwew Jeg er akkurat ferdig med ungdomsskolen, jeg. Noe utover det har jeg nok ikke.
SKOLE/YRKEwewewweweweew Til høsten starter jeg på studiespesialisering, men det blir noe helt nytt; Jeg vet ikke helt hva som kommer.
MOTTO Vær mot andre som du vil andre skal være mot deg; enkelt og greit!


HVA HANDLER BLOGGEN DIN OM?
Meningene mine, for det meste. Musikk, litteratur, samfunnstemaer og ellers det som faller meg inn.

HVOR LENGE HAR DU BLOGGET OG HVOR HVORFOR STARTET DU?
Jeg startet å blogge høsten 2009, mest for å skrive litt random. Etterhvert ble det for å uttrykke meningene mine i ei høyere grad.

HVA LIKER DU Å LESE I ANDRE BLOGGER?
Meninger. Jeg tåler ikke folk som bare går “with the flow”. Man må tørre å ha litt eget også. Noen fine bilder funker fint, men det trenger ikke være proffe bilder for at jeg skal like det. Egentlig tar jeg det meste så lenge det blir skrevet på en fin måte!

HVILKE BLOGGER LESER DU?
Veldig mange. Men allikevel ser jeg til stadighet etter nye! Jeg leser for det meste de bloggene til bloggere som er litt down-to-earth og kommenterer tilbake i blant. Jeg har ei liste med “bloggere” på bloggen for de som måtte være ekstra interessert.

HVA ER DINE INTERESSER?
For det meste litteratur og musikk generelt.

HVA ER DIN VERSTE UVANE?
Hm. Det kommer vel litt an på øyet som ser. Noen kan se på datanerding som en uvane, andre ikke. Selv tror jeg nok jeg sitter litt mye på data, ja.

HVIS DU KUNNE REISE HVOR SOM HELST, HVOR OG HVORFOR?
Australia og New Zealand. Det er noen år siden sist jeg var i Aussie, også kunne jeg tatt NZ i samme slengen. Det ville iallfall blitt billigere enn å dra til begge landene hver for seg. Også måtte jeg tatt en tur til Skottland for å besøke familien!

DERSOM DU VAR STRANDET PÅ EN ØDE ØY, HVILKE TRE TING MÅTTE DU HATT FOR Å OVERLEVE?
The basics: Vann og mat og kjærlighet. (Også ville jeg lurt med meg en gitar og ei bok…)


DERSOM DU KUNNE VELGE EN SUPER POWER, HVA VILLE DU VALGT OG HVORFOR?

Usynlighet. Det kunne vært morsomt å tulle med folk. Kanskje sniklytte på andres samtaler. Siv vil sikkert lurt seg inn i et rom der hun kunne tatt på McFly også… Hihi, stalkerfan!

HVEM/HVILKE PERSONER INSPIRER DEG?
McFly. Favorittbandet mitt fra Storbritannia. De er fine, de!

HVILKE ØNSKER OG DRØMMER HAR DU FOR FRAMTIDEN DIN?
Jeg vet ikke, jeg. Jeg vil være lykkelig. Og litt in-love, det kunne vært koselig. En fin jobb hadde vært stas, det óg.

BESKRIV EN PERFEKT DAG I DINE ØYNE.
Sol på himmelen, akkurat passe varme, lette klær, mange smil og mye musikk. Kanskje jeg får underholde litt også; Det funker om jeg er mitt eget publikum om jeg ikke finner noe bedre.


HVA MÅ DU HA I GODTEPOSEN?

Sjokkis – helst kinderegg eller sånne små firkanter som man finner i smågodtkassen! Og litt soure cream & onion-potetgull og coop-cookies!

HVA ER FAVORITT FILMEN(E) DIN(E)? HVORFOR?
Harry Potter, en klassiker (allerede). De ligger mitt hjerte nær. Oppvekst vettu! Just My Luck (McFly, det er alt jeg sier!), Braveheart (Skottlands historie er brutal, den!) og The Little vampire – vampyrer i mitt hjerte.


TOPP TRE SANGER DU HØRER PÅ FOR TIDEN?




Vil du være med på bloggportrett?
Legg igjen en kommentar eller send en mail til fotoblekka(@)gmail.com.