Bli kjent med en blogger #13

by Dorthea

NAVN OG ALDER (Lin)Néa, 20 år!
BOSTED Litt her og der egentlig – nå i sommer er det hovedsakelig på fjellet halvannen time fra Oslo ;)
BLOGGADRESSE http://cestchic.wordpress.com
UTDANNING Jobber med saken! :)
SKOLE/YRKE Begynner på York til høsten for å studere internasjonale relasjoner!
MOTTO “In order to be irreplaceable one must always be different” (Coco Chanel)


HVA HANDLER BLOGGEN DIN OM?
Dette er noe jeg har spurt meg selv om noen ganger nå -og det beste svaret jeg har kommet frem til er at bloggen handler om meg og livet. Når jeg leser gjennom ser jeg at den forandrer seg i takt med de forskjellige “periodene” jeg har. Nå for tiden handler den mest om å se det fine i det meste, være fornøyd med seg selv og livet og bare ha det skikkelig FANTASTISK!

HVOR LENGE HAR DU BLOGGET OG HVOR HVORFOR STARTET DU?
Jeg startet å blogge rett før jeg skulle til NY som utvekslingsstudent, så det er tre år siden nå. Jeg har holdt meg til www.cestchic.wordpress.com hele veien -men desverre slettet jeg ALT fra utvekslingsåret en kveld jeg var sint. Ops.

HVA LIKER DU Å LESE I ANDRE BLOGGER?
Jeg liker å lese om tanker og refleksjoner, om fine klær, om hvordan livet var idag, tips og festivaler (jeg har selv aldri vært på festival, så det gjør det ekstra spennende for meg å lese om!).

HVILKE BLOGGER LESER DU?
Eg leser ganske mange -men man ender jo alltid opp med noen man er innom litt oftere enn andre. Noen av disse er http://lostinaspotlessmind.com/, http://www.itsthea.com/ og http://thelabyrinthine.blogspot.com/ -det er så utrolig mye bra der ute!

HVA ER DINE INTERESSER?
Vel, jeg elsker å lese, spille spill, skrive, pene ting/klær/sko/vesker, redigere på bilder i photoshop og selvfølgelig å reise! Men, sistenevnte blir det alt for lite av…

HVA ER DIN VERSTE UVANE?
Jeg har sikkert mange, men jeg tror den verste (og mest farlige) er at jeg kniper øynene mine sammen når jeg møter en trailer i en sving -jeg synes det er SÅ skummelt… Og siden dette kan resultere i at jeg kjører av veien er nok dette min aller verste uvane!

HVIS DU KUNNE REISE HVOR SOM HELST, HVOR OG HVORFOR?
Jeg ville dratt til (åh, vanskelig å velge!) Egypt. Enkelt og greit fordi jeg var så giret på å dra dit for noen måneder siden men så endte ting opp helt annerledes enn planlagt (og så vil jeg se pyramidene og ri på kameler!).

DERSOM DU VAR STRANDET PÅ EN ØDE ØY, HVILKE TRE TING MÅTTE DU HATT FOR Å OVERLEVE?
Jeg måtte hatt dunputen min, ubegrenset antall cherry tomater og en bok.

DERSOM DU KUNNE VELGE EN SUPER POWER, HVA VILLE DU VALGT OG HVORFOR?

Ingen får lov til å stjele denne super poweren nå, da! Men, jeg ville ha valgt en superpower der alt jeg trengte å gjøre for å tilegne meg kunnskap var å ta i en bok. Jeg ser for med trippende nedover hyllene på biblioteket mens jeg drar fingeren over forskjellige bøker. Epic. Jeg hadde blitt supersmart på ett blunk!

HVEM/HVILKE PERSONER INSPIRER DEG?
Det er mange som inspirerer meg. Gala Darling fordi hun lever drømmen sin og har en sa fin holdning til livet, Coco Chanel fordi hun jobbet seg selv opp og har blitt udødelig so to speak, Paulo Coehlo gjennom de fantastiske bøkene han skriver, Lillesøster som klarer å være seg selv!

HVILKE ØNSKER OG DRØMMER HAR DU FOR FRAMTIDEN DIN?
Disse endrer seg litt i takt med hva jeg har forann meg i nuet -men idag håper jeg på å gjøre det bra i York, få en jobb i England eller USA (eller kanskje i FN) -og å kunne gå med pene kjoler og drikke champagne hver eneste dag fordi livet er fantastisk!

BESKRIV EN PERFEKT DAG I DINE ØYNE.
For meg er en perfekt dag en dag hvor det positive veier tyngre enn det negative -når en dag er slik kan den ikke være noe annet enn perfekt!

HVA MÅ DU HA I GODTEPOSEN?

Hva som helst kirsebær!

HVA ER FAVORITT FILMEN(E) DIN(E)? HVORFOR?
Det er så mange fine, og en favoritt er som regel bare favoritt til jeg går lei.. Men akkurat nå er favorittene Despicable me og Coco Chanel. Despicable me fordi den er morsom og nydelig, Coco Chanel fordi den er fin og jeg elsker å høre på fransk!

TOPP TRE SANGER DU HØRER PÅ FOR TIDEN?




Vil du være med på bloggportrett?
Legg igjen en kommentar eller send en mail til fotoblekka(@)gmail.com.