Get to know a blogger #20

by Dorthea

Navn: Ann Katrin aka Annki
Bosted: Et lite stykke utforbi Stavanger
Blogg: www.bloggakpphoto.net
Utdanning: 2 år på salg & service og går nå allmenn påbygg i en to gang. Var egentlig lærling, men jeg ble syk og måtte avslutte hele læreforholdet. Er fortsatt syk og det er grunnen til at jeg tar allmenn påbygg i en to gang.
Skole/jobb: Siste del av allmenn påbygg
Motto: “What doesnt kill you, makes you stronger!”
..

Om bloggen

HVA HANDLER BLOGGEN DIN OM? Bloggen handler om fotografering enkelt og greit :) Jeg legger ut bildene mine for å få tilbakemeldinger på dem.

HVOR LENGE HAR DU BLOGGET OG HVORFOR STARTET DU Å BLOGGE? Har blogget siden rundt 2009 på forskjellige blogger. Har blogget på eget domene siden mars 2011 (tror jeg).

HVA LIKER DU Å LESE OM I ANDRE BLOGGER? Leser for det meste fotoblogger og der liker jeg å lese tutorials og andre fototips. Jeg har også begynt å lese matblogger pga alle matallergiene mine og der liker jeg når de legger ut oppskrifter som jeg også kan bruke og eventuelt bare bytte ut noen få ingredienser :)

HVILKE BLOGGER LESER DU? Jeg leser aphoto.se, cathrinenesset.com, fotofrida.com/blogg, mjuuugly.blogg.no, superlivsstil.net + maaaaange andre :)

Om bloggeren

HVA ER DINE INTERESSER? Mine interesser er foto og sang (går ikke i kor eller noe, men elsker å sitte på rommet å synge :) )

HVA ER DIN VERSTE UVANE? Det må være at jeg lager opp mine egne svar i hodet mitt før jeg har spurt personen det gjelder. Jeg har litt kort lunte =/

HVIS DU KUNNE REISE HVOR SOM HELST, HVOR OG HVORFOR? Har lyst å reise mange plasser men de plassene jeg har mest lyst å besøke er; Roma og Italia generelt, New York og California, Kreta og Egypt.

DERSOM DU VAR STRANDET PÅ EN ØDE ØY, HVILKE TRE TING MÅTTE DU HATT FOR Å OVERLEVE? Hmm mobil, solkrem og masse vann.

DERSOM DU KUNNE VELGE EN SUPER POWER, HVA VILLE DU VALGT OG HVORFOR? Å kunne teleportere uten tvil, tenk hvor chill det hadde vært å da på skolen når man bruker 1 min istedenfor rundt en  1(for meg iallefall med all ventingen mellom tog og buss byttet :) )

HVEM/HVILKE PERSONER INSPIRER DEG? Min mormor, hun var syk mesteparten av livet sitt men klarte å føde og oppdra 3 friske flotte mennesker. Mamma hun er en av de sterkeste personene som finnes. Med 3 av 4 unger som sliter psykisk og fysisk så føler iallefall ikke jeg at jeg blir glemt. Når det gjelder foto blir jeg inspirert av fotobloggene jeg leser og ting og omgivelser rundt meg.

HVILKE ØNSKER OG DRØMMER HAR DU FOR FRAMTIDEN DIN? Jeg ønsker å bli en fantastisk fotograf å kunne leve av det resten av livet.

BESKRIV EN PERFEKT DAG I DINE ØYNE? En perfekt dag for meg ville vært å kunne å ha masse fotoshooter og deretter tilbringe tid sammen med mine beste venner. Noe jeg ikke klarer til vanlig fordi jeg har utmattelsessyndrom (ikke ME men har utmattelsessyndrom pga cøliaki).

HVA MÅ DU HA I GODTEPOSEN? Der har jeg Kims naturchips med havsalt, hjemmelaget sunn sjokolade og sunn muffins :P

HVA ER FAVORITT FILM(ENE) DINE? HVORFOR? Alle Twilight filmene, Remember Me, 10 things i hate about you og She´s all that.

Want in on the blog portraits? Add a comment or send me a mail at fotoblekka(@)gmail.com.