Get to know a blogger #21

by Dorthea

Navn, alder: Tonje, 26 år
Bosted: Tigerstaden
Blogg: http://phoebe.femelle.no
Utdanning: Bachelor i sosialantropologi
Skole/jobb: Akkurat nå er jeg mamma på fulltid
Motto: Det er bedre å angre på noe du har gjort enn å angre på noe du ikke har gjort
..

Om bloggen

HVA HANDLER BLOGGEN DIN OM? Bloggen min har virkelig vært som en lang togreise. I løpet av mine to år på bloggbaken, har jeg vært innom de fleste tema som politikk, produkttesting, hverdagsblogging, gravidblogging, mammablogging og musikkanmeldelser. Nå er jeg inne i en litt sånn “blogg når du kan” periode, og innleggene mine preges mye av mammablogging. Men når mini blir litt mer selvstendig, om en måneds tid ca, så skal jeg jammen meg klinke til med litt god gammaldags hjemmelaga kvalitetsblogging igjen. Jeg liker jo godt å være noe for enhver smak!

HVOR LENGE HAR DU BLOGGET OG HVORFOR STARTET DU Å BLOGGE? Sånn ca 2 -3 år har jeg vært her ute i den offentlige sfæren med meningene mine og hverdagspraten. Jeg begynte egentlig å blogge for å få ut alle meningene og tankene mine et sted. Bloggen skulle være et fristed, en terapeutisk hobby. Og selvfølgelig skulle den også dekke det lille eksponeringsbehovet som alle vi bloggere har til felles.

HVA LIKER DU Å LESE OM I ANDRE BLOGGER? Jeg leser alt, så lenge det er engasjerende. På min Bloglovinliste har jeg alt fra hverdagsblogger som lillesmurf.no, til mammabloggere som litloo.com, til fotobloggere som fotoblekka.wordpress.com, til matbloggere som detsoteliv.no. Alt går i grisen så lenge det kommer fra hjertet.

HVILKE BLOGGER LESER DU? Det er så mange, og likevel rekker jeg aldri innom alle. Men en liten liste kan jeg jo lage da, med de som leses oftest. tonestankseprell.blogspot.com, lillesmurf.no, litloo.com, deg, hildfroyas.com, theriblog.com, og mange flere. Jeg skal ta meg sammen å oppdatere blogglisten min snart, for det er så mange vakre mennesker som fortjener en link. Dessuten så er jeg alltid lysten på å treffe nye bloggere, så hvis du ikke har vært inne hos meg før, hadde jeg satt pris på en liten hilsen :-)

Om bloggeren

HVA ER DINE INTERESSER? Interessene mine er musikk, tvserier og film. I det siste har jeg kapret symaskinen til mamma og er i full gang med en vognpose og haugevis med siklesmekker. Man får plutselig i gang husmorgenene når barn kommer til verden. Det er et merkelig konsept.

HVA ER DIN VERSTE UVANE? Min aller verste uvane må være sjokolade. Jeg klarer meg ikke en dag uten.

HVIS DU KUNNE REISE HVOR SOM HELST, HVOR OG HVORFOR? Hvis jeg kunne reise hvor som helst ville jeg reist til Chicago. Alle snakker om New York, så derfor tenker jeg at Chicago må være kulere.

DERSOM DU VAR STRANDET PÅ EN ØDE ØY, HVILKE TRE TING MÅTTE DU HATT FOR Å OVERLEVE? Familien min (Stian og Brage), Internett og laptop.

DERSOM DU KUNNE VELGE EN SUPER POWER, HVA VILLE DU VALGT OG HVORFOR? Hadde jeg hatt en superpower ville jeg valgt å ha evnen til å helbrede sykdom, uten å utdype deg noe mer…

HVEM/HVILKE PERSONER INSPIRER DEG? Brage inspirerer meg. Han gjør at jeg vil være en bedre person enn jeg er.

HVILKE ØNSKER OG DRØMMER HAR DU FOR FRAMTIDEN DIN? Mine drømmer for fremtiden er å ha en lykkelig familie, og at Brage vokser opp til å bli en lykkelig og tifreds gutt.

BESKRIV EN PERFEKT DAG I DINE ØYNE? En perfekt dag for meg er å gå trillende nedover akerselven sammen med Stian og Brage på en strålende solskinnsdag.

HVA MÅ DU HA I GODTEPOSEN? Jeg bare MÅ ha sånn sjokolade med bringebærgele inni. NAM!

HVA ER FAVORITT FILM(ENE) DINE? HVORFOR? Jeg har ikke noen favorittfilm egentlig, men jeg har mange filmer jeg gjerne ser igjen. Ofte går det i Disney klassikere, animerte filmer som for eksempel Shrek og Istid, musikkfilmer som Dirty Dancing og Greace, fantasy som for eksempel Ringenes Herre, Star Wars og Stardust og norske filmer som for eksempel Jernanger og Varg Veum filmene.

Want in on the blog portraits? Add a comment or send me a mail at fotoblekka(@)gmail.com.